۱۳۸۷ خرداد ۲۰, دوشنبه

اروپا و جنون اوباما

همزمان با سفر پرزیدنت بوش به اروپا که دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، هم بخشی از آن است.
کورت بک، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان، یکی از احزاب در ائتلاف حاکم، در اقدامی غیرمعمول حمایت خود را از براک اوباما اعلام کرده و ابراز امیدواری کرده است او رهبری آمریکا را در دست بگیرد.
حزب سوسیال دموکرات بطور طبیعی وجوه اشتراک بسیاری با حزب دموکرات آمریکا دارد اما، رهبران آن همواره از جهت گیری در انتخابات یک کشور خارجی بویژه آمریکا پرهیز کرده اند. حزب سوسیال دموکرات قصد دارد برای سال دو هزار و نه فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه ی فعلی و معاون صدر اعظم، را به عنوان کاندیدای صدراعظمی آلمان معرفی کند.
بر مبنای یک نظرسنجی در روزنامه ی دیلی تلگراف لندن پنجاه و دو درصد از پرسش شوندگان در پنج کشورعمده ی اروپایی، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، و روسیه از براک اوباما حمایت می کنند و جان مک کین از حمایت پانزده درصد برخوردار است.
طبیعتا برای بسیاری از اروپایی ها مواضع اوباما مبنی بر گفتگو با کشورهای طرف تخاصم و خروج نیروها از عراق از جذابیت بسیاری برخوردار است.
در عین حال اوباما و مک کین هر دو برای صحبت از بستن بازداشتگاه گوانتانامو و اتخاذ اقدامات جدی در مقابله با گرم شدن تدریجی زمین مورد ستایش اروپاییان قرار گرفته اند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

بادرود خدمت سرور گرامی
من هر روز به بلاگ شما سر می زنم . و از مطالبی که می نویسید ، مخصوصا از تحلیلهایی که در مورد انتخابات مقدماتی می کردید استفاده می کردم و لذت می بردم . انصافا در عین حال که گزارشگر بسیار قابلی هستید ، مفسر ارزشمندی هم هستید . اگر براتون کامنت نمی ذارم ، این رو بذارید روی کم سوادی من ، که حتی در حد شاگردی نیست که قادر به درس پس دادنش به استاد باشه . من مطمئنم که خیلی های دیگه هستن که هر روز به بلاگ شما سر میزنن و خودشونو قابل نمی دونن تا براتون کامنت بذارن . اینا رو می گم تا خدای نکرده از کمی کامنتها دلسرد بشید و دیگه بلاگتون رو تخواید که فعال نگه دارید .به تلاشتون ادامه بدید ، با جدیت و همیت هر چه تمام تر .
باز هم ازتون ممنونم و امیدوارم موفق و موید باشید .
Hamid Reza - IRAN

ناشناس گفت...

salam barnamatuno az voa didam khaste nabashid man az iranam mishe mano 1 rahnamaii bokonid man mikham to 1 majale usa 1 sotun dashte basham va benevisam chejuri mitunam in ertebato dashte basham mana753@yahoo.com mamnoon