۱۳۸۷ تیر ۸, شنبه

اوباما و مک کین به فرنگ می روند

سناتور دموکرات براک اوباما، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طی چند هفته ی آینده برای دیدار با رهبران فرانسه، آلمان، بریتانیا، اردن و اسرائیل به اروپا و خاورمیانه خواهد رفت. سفر به خاورمیانه برای کاهش نگرانی یهودیان و تحکیم روابط با کشورهای مسلمان نشین میانه رو بسیار مهم خواهد بود و نمایش چهره ی دیگری از دیپلماسی بین المللی آمریکا در اروپا از جمله همکاری بر سر گرم شدن تدریجی زمین، مسائل حقوق بشر، جنگ عراق و افغانستان، و چالش های قرن بیست و یکم از اهداف این سفر خواهد بود.
اوباما همچنین در قالب یک گروه از رهبران کنگره ی آمریکا تابستان از عراق و افغانستان دیدن می کند. تمام این سفرها پیش از زمان برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات انجام خواهد گرفت. در کنوانسیون که ۲۵ تا ۲۸ اوت در شهر دنور در ایالت کلورادو برگزار می شود اوباما و معاون او رسما نامزد حزب معرفی می شوند. کنوانسیون جمهوریخواهان از اول تا سوم سپتامبر در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا برگزار می شود. من از آنجا شما را لحظه به لحظه در جریان آخرین تحولات خواهم گذاشت.
اوباما تنها یک بار در ژانویه ی ۲۰۰۶ از عراق بازدید کرده است اما، رقیب جمهوریخواهش سناتور جان مک کین ۸ بار به عراق رفته است که آخرین آن ماه مارس گذشته بود. مک کین هفته ی آینده برای دیدار با رهبران مکزیک و کلمبیا به آمریکای مرکزی سفر می کند.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام خوبه