۱۳۸۷ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

ال گور: آمریکا به نگاه جدید برای آینده نیاز دارد

سناتور دموکرات براک اوباما، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دیشب از حمایت رسمی ال گور، معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا، برخوردار شد. این مهم در دترویت میشیگن در یک گردهمایی انتخاباتی مهم با هدف حفظ اتحاد حزب دموکرات در انتخابات نوامبر رخ داد.

ال گور، برنده ی جایزه ی صلح نوبل و دو دوره معاون بیل کلینتون، در میان بیست هزار تن از مشتاقان شعار «بله می توانیم» را سر داد. ال گور که سال دو هزار در یک رقابت انتخاباتی بسیار نزدیک و جنجالی علیرغم برخورداری از آرای مردمی بیشتر رقابت را به پرزیدنت بوش واگذار کرد صحبت هایش را با تاکید بر اهمیت انتخابات در سرنوشت مردم آغاز کرد و تعهد کرد هر چه در توان دارد برای ریاست جمهوری براک اوباما به کار ببندد. ال گور، که سالهاست درگیر مستندسازی و ایراد سخنرانی های هشدار آمیزی است که از تاثیر تولید گازهای گلخانه ای بر تغییرات اقلیمی کره ی زمین پرده برمی دارد، گفت طی چهار سال آینده آمریکا چالش های متعددی از جمله بازگرداندن نیروها از عراق به خانه، ترمیم اقتصاد، و حل بحران گرم شدن تدریجی زمین را پیش رو دارد و اوباما بهترین کاندیدا برای حل این مشکلات و ایجاد تغییر در آمریکاست. گور که از رهبران بانفوذ حزب دموکرات است گفت ما نه تنها به یک رئیس جمهور جدید بلکه به سیاست جدید و نگاه جدید برای آینده ی آمریکا نیاز داریم.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

واقعا الگور داره چی کار می کنه؟ بعد از اون شکست شاید معنی دار در رقابت های قبلی ریاست جمهوری کاملا از سیاست بدور شد و تا جایزه صلح نوبل رفت. قبل از اون به عنوان فکر می کنم وزیر دفاع ایالات متحده کارهای زیادی رو انجام داد. الان هم حمایت بی قید و شرط از اوباما و این که هر کاری می کنه برای حمایت از اوباما. الگور واقعا هدفش از این کار چیه؟ آیا منافعی داره؟