۱۳۸۷ تیر ۱۰, دوشنبه

تحریم بنزین بله، جنگ نه

گری اکرمن، رئیس دموکرات کمیته ی فرعی امور خاورمیانه در مجلس نمایندگان، و مایک پنس، عضو ارشد جمهوریخواه کمیته، تنظیم کنندگان قطعنامه ی تحریم فروش بنزین به ایران که در لایحه ی خود خواستار شدت عمل سریع رئیس جمهور در مقابله با تهدیدهای ناشی از ایران شده اند طی نامه ای اعلام کردند قطعنامه ی آنها مجوزی برای اقدام نظامی علیه ایران نیست.
بعضی تحلیلگران معتقدند بندی که خواهان بازرسی تمام محموله ها به مقصد بنادر ایران است بلوکه کردن تنگه ی هرمز را بدنبال خواهد داشت اما، اکرمن و پنس در نامه ی خود نوشته اند اجرای این تحریم های جدید هیچ تفاوتی با روش اجرای تحریم های فعلی نخواهد داشت.
قطعنامه ی اکرمن و پنس موفق شده تا کنون حمایت دویست و پنج قانونگذار را در مجلس نمایندگان جلب کند.
سناتور دموکرات اون بای، عضو کمیته ی نیروهای مسلح سنا، نیز که در قطعنامه ی نسبتا مشابهی خواستار جلوگیری از انتقال بنزین به ایران شده است در بندی تصریح کرده است هیچ بخشی از این قطعنامه نمی تواند به منزله ی مجوز اقدام نظامی علیه ایران تعبیر شود.
سناتور بای هم تا کنون موفق شده امضای بیست و شش سناتور را بر قطعنامه ی خود ثبت کند.قطعنامه های اکرمن- پنس و سناتور بای در عین حال که از رئیس جمهوری آمریکا می خواهد ممنوعیت فروش بنزین به ایران را مدنظر قرار دهد اما، هر دو غیرالزامی اند.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

bazam ma mellatim ke badbakht tar mishim age benzin nabashe agha zadeha ke barashoon mohem nist aghayan senator be mellat ham fekr konid mellat az jomhoori eslami jodast nazi

ناشناس گفت...

faghr .fahsha .dzdi .zor giri
yek taraf sarkob koshtare mardom

yek tarafe dige

جنگ بله . تحریم نه

امیر

ناشناس گفت...

تحریم های تجاری زمانی روی یک کشور موثر است که سهم آن کشور در تجارت قابل توجه باشد ، ولی در مورد ایران تحریم تجاری اهرم فشار قدرتمندی نمی تواند باشد زیرا 1- سهم ایران از تجارت جهانی ناچیز است و 2- حکومت دیکتاتوری ایران در مقابل بدتر شدن اوضاع معیشتی مردم پاسخگو نبوده و هزینه تحریم را به دوش مردم منتقل می کند.
هر چند تحریم کالاها و موادی که نقش مهم و کلیدی در ایران دارند می تواند موثرتر باشد و هزینه های حکومت ایران را بالا ببرد ولی باید زمان را هم در نظر گرفت.
شنیده می شود که زمان باقیمانده تا استارت ساخت بمب توسط ایران یک سال یا کمی بیشتر است. آیا در این زمان تحریم های سخت تر می تواند باعث به زانو در آمدن ایران شود؟