۱۳۸۸ اردیبهشت ۳۱, پنجشنبه

گفتگو با قانونگذار دموکرات کنگره

میهمان ویژه ی این هفته ی تفسیر خبر جمعه راس کارنهن، عضو دموکرات کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان، است. راس کارنهن همزمان با دیدار پرزیدنت اوباما و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، و دیدار نتانیاهو با اعضای کنگره طی نامه ای به رئیس جمهوری آمریکا باتفاق دو همکار دموکرات و جمهوریخواهش از پرزیدنت اوباما خواست به تلاش هایش در رهبری مذاکرات صلح خاورمیانه با اقتدار ادامه دهد. کارنهن ماه گذشته در قاهره با حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر، ملاقاتی داشت و رهبر مصر را برای میانجیگری میان فتح و حماس تحت فشار گذاشته بود. مبارک تا چند روز دیگر برای دیدار با پرزیدنت اوباما و قانونگذاران آمریکایی وارد واشنگتن می شود. کارنهن که از اعضای کمیته ی امور خاورمیانه در کنگره است طی چند ماه گذشته سفرهایی به اسرائیل، کرانه ی باختری، و لبنان داشته است و ماه گذشته با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، در کنگره ملاقات کرده بود. راس کارنهن، نایب رئیس کمیته ی سازمان های بین المللی و حقوق بشر کنگره، معتقد است صلح در خاورمیانه تنها در یک رویکرد جامع منطقه ای با مشارکت تمام کشورها حاصل می شود. کارنهن عضو انجمن حزبی «ائتلاف دموکرات های نوین»، یک نیروی سیاسی عملگرا و میانه رو نوپا متشکل از شصت و هفت قانونگذار دموکرات در مجلس نمایندگان، است. دکتر آرام حسامی، استاد علوم سیاسی و فلسفه در دانشگاه مانتگامری، و بابک داد، تحلیلگر و وبلاگ نویس، دو میهمان دیگر برنامه خواهند بود. 

پرسش های خود را بفرستید.

۴۴ نظر:

زندانی سیاسی گفت...

ببخشید سیامک علیرغم درخواست تو برای نپرسیدن سوالات فرضی من جواب این سوال رو میخوام سوال دیگری ندارم .
سوال من همون سوال فرضی قبلیست
آیا مجلس نمایندگان آمریکا حتی در صورت جنگی که اسراییل آغازگر آن باشد باز هم از قرارگرفتن آمریکا در کنار اسراییل حمایت خواهند کرد یا نه ؟
مایلم مطرح کنی up to you

Unknown گفت...

سيامك عزيز سلام
هميشه پيگير گزارش هاي خوب شما هستم .
از اين كه لوس بازي هم نداري خوشحالم.
يك سووال از شما دارم.واقعا آمريكا با آن همه توان نظامي از موشك ايران مي ترسد؟آيا واقعا ايران اين قدر حماقت دارد كه با موشك هايش به كشور هاي ديگر حمله كند.وقتي كشور هاي عرب منطقه تا بن دندان مسلح مي شوند آيا ايران بايد ضعيف باشد؟ چون از امريكا اين موشك ها را نمي خرد براي امريكا و كنگره تهديد است.
زنده باد آزادي پاينده باشي و اميد وارم جوابم را بدهيد.

یک ایرانی گفت...

سروش علیزاده موشکهای ایران بزودی قابلیت حمل کلاهک اتمی خواهند داشت , بمب اتم هم که بزودی با ادامه غنی سازی خواهد ساخت و از همه مهمتر خواهان محو و نابودی اسراییله اینه که آمریکا رو میترسونه , آمریکا بخاطر نخریدن موشکاش از طرف ایران نارحت نیست لطفا شعار نده و مغلطه نکنید , فقط کافیه دست از تهدید به محو اسراییل بردارید فکر نمیکنم متوجه نشده باشید زیاد پیچیده نیست !!

نیلو از تهران گفت...

از برنامه مسخره ای که از اول تا آخرش مثلا در انتظارظهور رکسانا صابری مثل امام زمان بودید متاسفم برنامه هاتون خیلی افت کرده هیچ اعتنایی به افکار و علائق مردم ندارید , این بود تغییر و تحولات تازه در صدای آمریکا ??

زندانی سیاسی گفت...

از اینکه بجای پرسیدن سوال من ششدانگ حواست به رکسانا صابری بود ممنون , بجای تفسیر خبر بهتر بود اسم برنامه این هفته رو میگذاشتید گزارش و مراسم ورود رکسانا ,مگه اون چند لحظه ورودش که تازه صدا هم نداشت چه ارزشی داشت که همه برنامه رو خراب کردید ? باید یک جلسه در استودیو بعنوان ممان ازش در مورد زندانهای ایران میپرسیدید ولی این کارها و قطع و وصل برنامه برای هیچ چه معنی داشت ?

Unknown گفت...

سلام سيامك عزيز
به اون دوست ايراني كه حتي اسمش رو هم ننوشته بفرماييد بنده كي اسراييل رو تهديد كردم؟!
من فكر مي كنم شما داريد شعار مي ديد.
حرف من اينه.آمريكا سياست يك بام و دو هوا داره. باز پريزيدنت بوش يه چيزي مي گفت عمل مي كرد. سووال من اينه تا به حال اسراييل چند بار ايران رو به حمله اتمي تهديد كرده؟
شما مغلطه مي كنيد كه بدون اسم كامنت مي زاريد.
سووال من ربطي به اسراييل و هيچ كشور ديگر نداشت. واضح پرسيدم.
چرا براي اعراب خوب است براي ايران خوب نيست. وقتي صحبت از تجزيه ايران مي كنند و شما به اصطلاح يك ايراني!نما سنگ كشور هاي ديگر را به سينه مي زنيد. به نظر من تفاوت شما و احمدي نژاد هيچ چيز نيست. برو حالش رو ببر.
با تشكر از سيامك عزيز

یک ایرانی گفت... گفت...

سروش علیزاده کسی نگفت شخص تو اسراییل رو تهدید کردی!! مثل اینکه از لوس بازی خوشت میاد تو که ظاهرا مخالف لوس بازی مجریان تلویزیونی هستی حالا خودت داری لوس بازی میکنی? بیخود خودت بیگناه و معصوم هم جلوه نده خودت هستی که ایرانی نمایی احتیاجی به تکرار نیست همه میدونن احمدی نژاد بارهااز محو اسراییل حرف زده نه سروش علیزاده!! به هر حال این یک تهدید عظیم علیه آمریکا و متحدش هست وایر ا ن نباید فلسطینیتر از فلسطینیها باشه خودتو به کوچه علی چپ نزن و جا نماز وطنپرستی آب نکش عضویتت رو هم در باشگاه لوسها تبریک میگم حالا تو حالشو ببر! به احمدنژاد هم بگو مسلمانان در چچن هم زیر سرکوب و کشتار هستند چرا به روسیه نمیگه بالای باچشمت ابروست ?

جلال از سنندج گفت...

با دوست ایرانیمون موافقم ایران یعنی سران رژیم بارها اسراییل رو تهدید به نابودی کردن و ظاهرا ناراحتند که زمینهای مسلمانان در اشغال غیرمسلمان است حال آنکه در چچن روسیه و در سین کیانگ چین و در قره باغ آذربایجان طرف غیرمسلمانان رو گرفته اند !
با توجه به اعتقادات امام زمانی و ظهور حضرت در میان خون و آتش بسیار محتمل است که ایران با موشک حاوی کلاهک هسته ای به اسراییل حمله کند و مانند هیتلر فاجعه ای برای ملت ایران بوجود آورد آنهم بامید ظهور !! جلوی این رژیم دیوانه را مثل هیتلر باید گرفت .

ناشناس گفت...

سروش علیزاده موشک پرانی ایران باعث نگرانیست نباید اسمش رو ترس آمریکا بگذاری مسلم است که ایران در برخورد نظامی قادر به شکست آمریکا نیست ولی همین که ممکنست صدمه ای به آمریکاییان و منافعش بزند موجب نگرانی بجای آمریکا شده آمریکا هم برای جان شهروندانش ارزش قایل است مثل ایران نیست که شهروندان خودش مثل کارگران و معلمان و روزنامه نگاانش را شکنجه کنه یا وبلاگ نویسشو در زندان بقتل برسونه و ایران تنها کشوریست که شعار مرگ بر آمریکا میدهد نه کشورهای عربی .اینستکه تهدید است نه بخاطر موشک نخریدن از آمریکا !! اتفاقا ایران از خداشه بتونه از آمریا سلاحهای پیشرفته بخره شما مثل اینکه قصد مزاح دارید !!!

بابک از تبریز گفت...

سروش علیزاده خوب مسلمه من هم اگه جای آمریکا بودم و میدیدم ایران داره از متحدان عرب قویتر میشه و دائم شعار مرگ بر آمریکا میده طرف اعر اب رو میگرفتم ,آمریکا از تهدید خودش , شهرونداش و متحدانش در منطقه میتونه بیخیال بگذره , ایران از اول انقلاب صحبت از صدور انقلاب به رژیمهای طاغوتی منطقه بقول خودش کرده و از همون اول زنگ خطر رو براآمریکا بصدا در آورده در ضمن حساب ملت اسیرو تحت سرکوب ایران از رژیم ایران جداست .

ناشناس گفت...

به نظر من کسی ایرانی نماست که طرفدار رژیم سرکوبگر ایران باشد مثل سروش علیزاده !

Unknown گفت...

سلام
داره جالب مي شه. ممنون از انسانيت عزيز و صحبت هاش
جلال عزيز از سنندج هم از متشكرم.
و ممنون از بابك از تبريز
من هم مي دونم حساب دولت و ملت جداست.البته اين فقط شامل ايران نمي شه.حساب همه ملت ها از دولت هاشون جداست.
اما يك ايراني نما بدون حتي يك هويت اسمي! من وبلاگم مشخصه توي ايران هم زندگي مي كنم.شجره نامه خانواده و پيشينه خودم هم مشخصه. كشورم رو هم دوست دارم.نگاه من به امريكا و هر كشور ديگه بر اساس روابط و منافع كشور ايرانه ،نه اسراييل آدم محترم
تو اصلا كي هستي و كجايي .تو اين سي سال كجا بودي؟ با اين همه فشار اقتصادي و فرهنگي؟اصلا از كجا معلوم تو ايراني باشي.
اما اين كه من طرفدار كي هستم به تو مربوط نيست. اين قدر آزاده هستم كه شرافتم رو مثل تو نفروشم و مثل ترسو ها مخفي نشم.
تو جملاتت خطابيه انگاري نماينده دولت هاي ديگه هستي.اما من نماينده خودم هستم و سيامك اين امكان رو داده كه حرفم رو بزنم. تو نماينده استبدادي كه هر نظر يك مقدار مخالف رو مي خواي خاموش كني.من جونم بر فرض اشتباه كنم در نظرم ، تو تا به حال به كجاي گربه لگد زدي؟ من همه چيم مشخصه تو وبلاگم.
البته من مشكلي با جمهوري اسلامي ندارم .اما حرفم رو هميشه و در همه جا مي زنم.تاواني هم باشه مي دم.
همين ديروز كلي هواپيما امارات از فرانسه خريد. توي برنامه صداي امريكا اون آقاي مثلا قمي مي گه نيروي هوايي امارات راحت ايران رو شكست مي ده! البته زكي! برو يه سر امارات ببين چه توهين هايي مي كنن.
تو مثل اينكه دوست داري به ايران حمله نظامي بشه؟!
آدم ساده لوح ملت ايران با هيچ كشوري دشمني نداره.
من جواب گوي كار ها و حرف هاي دولت نيستم.همين كه پاسپورتم مثل سرطانه تو فرودگاه هاي كشور هاي ديگه تاوان منه. اگه جنگي بشه من تا آخرين قطره خونم از كشورم و ملتم دفاع مي كنم.
شايد قحطي رجال باشه اما هستند عقلايي كه مصالح كشور رو هم بخوان.شما ها مي ترسيد رابطه ايران با آمريكا درست بشه.اون وقت چيكار مي خواهيد بكنيد؟منظورم البته آقاي ايراني نماست. برو حالتو ببر مثل اينكه ديشب تا صبح خوابت نبرده بود.
تو گفتي من معصوم نيستم.معلومه نيستم.اما وطن فروش و خائن مثل تو هم نيستم.
تمام بقيه چيز هايي كه دوستان ديگر نوشتند من هم مي دونم. سياست همه دولت ها بر اساس منافع خودشونه نه كساي ديگه.حتي آمريكا و اسراييل هم برادرتني هم نيستند.
مطمئن باش درياي وهابيت خطري بزرگ تر از ايرانه.صورت مساله رو عوض نكن.

یک ایرانی گفت...

خوب دیگه همه مثل تو باصطلاح آزاده نیستند که هویتش رو فاش کنند میدونی‌ آخه سرنوشت آزاده گانی مثل امید رضا میر سیافی و اکبر گنجی و عماد الدین باقی‌ و قربانیان قتلهای زنجیره ای که بدستور ارباب عزیزت خامنه ای و حسین بازجو شریعتمداری و سعید جان امامیت کشته شدند منو وادار میکنه هوییتم رو مخفی‌ کنم همه که مثل تو آزاده جیره خوره ولایت فقیه نیستند که راحت بتونند وبلاگ نویسی کنند !! حالا شما ببخشید چون یک جان بیشتر ندارم و به اینکه در جوونی مثل میر سیافی مرحوم بشم به شددت اعتراض دارم !
در ضمن شرافت آمریکا و اسراییل هزاران بربر از امثال جلادایی مثل اربابت خامنه ای و خود خائن وطن فروشت بیشتره چون حتی اگر به ایرن حمله کنند دارند با دشمن خارجی که کشورون رو به محو و نابودی تهدید کرده حمله و در واقع از ملت خودشون دفاع میکنند ولی توی خائن و ولی فقیهت بارها شمشیرتون رو علیه ملت خودت بکار بری , شکنجه و اعدام دانشجویان , معلمان و کارگران هفت تپه که چیزی جز دستمزد خودشون نمیخواستند با شلاق و زندان مواجه شدند پس دیگه نماز وطن و کشور آب نکش در مورد حمله به ایران مگه با این همه سرکوب ملت راه دیگه ای برای خلاصی گذ اشتی ? خاتمی رو که اونقدر رای آود به اون روز انداختید و احمدی نژادت هم که بزرگترین درآمد نفت رو بالا کشید وبه جیره خورایی مثل تو دادمطمئن باش کینه انباشته ملت و همون خانواده دخترانی که شب اعدام صیغه کردید تا به بهشت نرن ! طرف شما رو نخواهند گرفت همونطور که ملت آلمان سرانجام اسلحه رو به سمت هیتلر گرفت و آلمان آزاد و آباد و دمکراتیک رو ساختند اتفاقا امروز دفاع از وطن این نیست که ازهیتلر زمانه حمایت کنیم تاریخ امروز آلمانیهایی که به قوای متفقین کمک کردند وطن پرست میداند نه کسانیکه در صف نازیها ملت آلمان رو بزیر شکنجه و سرکوب کشیدند .

یک ایرانی گفت...

راستی سروش علیزاده آزاده ! وبلاگ بی بو و خاصیتت رو دیدم یک وبلاگ ادبی که هچ چیزی از سیاست و جنایات ولایت فقیه و احمدی نژاد توش نبود ! میگم اینجوری که ملانصرالدین هم بلده وبلاگ نویس ضد استبداد بشه ! و چشمشو بروی دانشجویان امیرکبیر زندانی و تحت شکنجه در اوین و کارگران و معلما ن شلاق خورده ببنده!
بتو میگن دوستدار ملت و با شرف !
راست میگی بتو چه مربوطه احمدی نژاد پول نفتو دزدیده و بجای پرداخت حقوق به کارگردان از این پولا جوابشونو با شلاق میده بجهنم که زن و بچشون گرسنه اند سر خامنه ای سلامت که داره بمب اتم میسازه بندازه رو سر اسراییل تا آقا مهدی ظهور کنه عجل فرجه !!

نیلو از تهران گفت...

در جواب سروش علیزاده
اتفاقا جمهوری اسلامیه كه سياست يك بام و دو هوا داره.
وقتی عربها نام خلیج فارس را قبول ندارند و سوریه و فلسطینیها هم پای اعلامیه اشغالگر بودن ایران بر جزایر همیشه ایرانی را امضا میکنند چه لزومی دارد در مناقشه اعراب و اسراییل طرف اعراب را بگیریم و با شعار محو اسراییل متحمل هزینه بشویم ?هیچ پرسیده اید اگر دشمنی با اسراییل بخاطر مسلمانان است پس چرا برای مسلمانان چچن از ترس روسیه و آقای پوتین سینه نمیزنیم ?
پس جمهوری اسلامیه سياست يك بام و دو هوا داره.

نیلو از تهران گفت...

در ضمن آقای علیزاده حالا که در وبلاگتون که اصلا سیاسی نیست !! گفتی ضد استبداد هستی خوشحال میشیم بگید در مورد ولایت فقیه چه فکر میکنی ?
و پاسخت به زندانیان دانشجو و شکنجه آنها و کاگران و معلمان شلاق خورده که به عقب افتان دستمزدشون اعتراض داشتند چیست ? آیا مسائل سیاسی رو نه در وبلاگ خود بلکه فقط در وبلاگ کنگره آمریکا و آنهم در طرفداری از رژیم چاپ میکنید ? !!!

سهیلا از رشت گفت...

برای سروش علیزاده متاسفم که فقط فحاشی میکنه و بقیه رو خائن میدونه در حالیکه طرفدار رژیم ولایت فقیه که سرکوبگریهاش علیه مردم ایران بر کسی پوشیده نیست ایشون دقیقا مثل بلندگوی رژیم در حال منحرف کرن فکر مردم به خارج از کشوره و کلمه ای از شکنجه و زندان دانشجویان و کارگران و معلمان نمیگه نه ایجا و نه در وبلاگ ادبیش !!
و به اینکه چرا ایران اسراییل رو تهدید به محو و نابودی میکنه با زر نگی پاسخ نمیده .

roya گفت...

ایران با اینکه عضو کنوانسیون حقوق کودک است دلارا دارابی و بسیاری دیگر که در زیر هجده سال مرتکب جرم شده اند را اعدام میکند , بنابراین نشان داد عضویتش در ان پی تی یعنی پیمان منع گسترش سلاحهای هسته ی هم از همین قماش است و بساد گی بطرف ساخت بمب اتمی خواهد رفت
زیر دفاع تاکید کرد گزینه ی نظامی ممکن است کمی برنامه های ایران را به تاخیر بیاندازد اما، آن را پنهانی تر خواهد کرد.
دقیقا به همین علت هر گونه حمله نظامی باید یا در ابتدا و یا در ادامه آن یک حمله منجر به سرنگونی نظام جمهوری آخوندی باشد.

جلال از سنندج گفت...

اتفاقا اینکه ملت ایران حسابش از دولت ایران جداست شامل بقیه کشورها نمیشه مثلا دولت اسراییل و آمریکا منتخب ملتش و از خود ملته و روزنامه نگاران و منتقدین از رهبرانشون رو شکنجه نمیکنه و به زندان نمیندازن .
فقط رژیم ایرانه که ملتش رو سرکوب میکنه و کسی خائنه که از رژیم ایران دفاع کنه مثل جنابعالی

بابک از تبریز گفت...

سروش علیزاده ادعای وطن دوستی شما شبیه هواداران صدام و هیتلر در آخر عمر رژیمشونه که بعد از سالها که ملتشون رو سرکوب و شکنجه کردن در موقع حمله آمریکا خواستار جانفشانی ملتشان برای حفظ خودشون شدن , اتفاقا حتی جمهوری اسلامی کسانی رو وطنپرست عراقی میونه که اونروزها با ارتش سرکوبگر عراق جنگیدند و به حمایت از نیروهای مخالف صدام پرداخت و بهشون پناه داد بقول خاتمی کاری کردید که ملت از دست شما به بیگانه پنا ه برد, تازه بعد از سقوط صدام بود که آن همه گورهای دسته جمعی کشف شد و پرده از جایاتش برداشته شد پس لطفا برای دفاع از ملت به جنگ سپاه پاسداران برو به جنگ ارتشهای آ زاد یبخش

علی از مازندران گفت...

به نظر من رژیم ایران تهدیدی برای همسایگان عربش هست انفجار بمبهای کنار جاده ای ساخت رژیم که بارها در رسانه ها بوسیله آمریکا به نمایش گذاشته شد نشان داد که براحتی به همسایگان عرب خود حمله خواهد کرد و هیچ علا قه ای به آنها ندارد بنابراین باید با شدیدترین اقدامات جلوی این رژیم یاغی را گرفت و ملتش را هم از سرکوب و شکنجه نجات داد .

ناشناس گفت...

در جواب ناشناسی که از مانور حمله به ایران در اسراییل انتقاد میکرد و آزمایش موشکی ایرا ن رو پاسخی برای اون میدونست اتفاقا با ید گفت جای گله داره چون اول ایران بود که اسراییل رو تهدید به محو از روی زمین کرد .

Unknown گفت...

سلام به جنگجويان عزيز
الان رفتم به وبلاگم نگاه كردم!
خيلي پپه گلابيه! ادبيات! به چه درد مي خوره!
حتما من اون چيزي كه شما مي گيد هستم.
الان منتظرم جيره ام رو بگيرم اما هنوز نياوردن.
ببخشيد شب بود سبيلاتون رو نديدم.

از كمك شما دوستان متشكرم!هه هه هه
باز هم مي سر مي زنم.
راستي اين جا هوا ملس و بارونيه. باور نمي كنيد از سهيلا مثلا از رشت بپرسيد!

مرتضی از امیرکلا گفت...

به نظر من دولت ایران با دنیا سر جنگ داره نه ملت ایران متاسفانه احمدی نژاد با تهدید هر روزه اسراییل به محو و نابودی چهره ایران را به کشوری متجاوز و آماده افکندن سلاح اتمی بر سراسراییل و تهدید جهانی جلوه داده و حساسیت آمریکا و اروپا و اکثر کشورهای عربی را برانگیخته و طبیعیست که پیشرفت موشکی کشوری تهدید گر با نگرانی و مخالفت بقیه مواجه کرده است .

زندانی سیاسی گفت...

آقای سروش علیزاده فحاش همونطور که گفتی تو با جمهوری اسلامی مشکلی نداری البته برای تو زندانیان سیاسی و دانشجویان محبوس در اوین مهم نیستند و دقیقا چون اهمیتی هم به کارگران نیشکر هفت په و اتوبوسرانی و معلمان معترض به حقوق خود و ضرب و شتم اونا نمیدی و خودتم ایراندوست میدونی مشغول همون وبلاگ ادبی باش هر چند خودت بویی از ادب نبردی احتیاجی هم نبود بگی به کسی مربوط نیست بقول معروف دم خروس طرفداریت از ولی وقیح پیداست !!

محمد از قصاب کلا گفت...

سروش علیزاده
اینکه میگی بقیه بخاطر ترسو بودن هویتشون رو نمیگن هم مسخرست نکنه انتظار داری منتقد ولایت فقیه باشیم و بعد اسم و آدرس هم بدیم که بعد بیان مثل میرسیافی سر به نیستمون کنن ! البته جنابعالی چون مشکلی با جمهوری اسلامی نداری برای ما شجاع شدی !!

ناشناس گفت...

سر بزن سروش علیزاده بلکه اصلاح بشی !!!
آقای صلحجو هر وقت بمب اتمت درست شد بگو اربابت بزنه اسرایلو !!

یک ایرانی گفت...

سلام به صلحجوی منحصر بفرد دنیا سروش علیزاده !
و البته خامنه ای رهبر صلح طلب و طرفدار نابودی اسراییل !
راستی حالا که اعتراف کردی جیره میگیری بگو ببینم مبلغش چقدره آخه منم مشکلات مادی دارم ببین اگه خوبه ما هم هستیم حاضریم کمک کنیم و مثل تو با جمهوری اسلامی مشکلی نداشته باشیم!! و فقط یقه آمریکا و اسراییلو بگیرم و با دست دیگه توی گوش فرزندن و دانشجویان مملکت خودمون در زندن اوین سیلی بزنم فقط غیر از جیره بیمه بیکاری هم میدن ? آخه شکنجه گرای اوین ممکنه موقع سیلی خوابوندن تو گوش این دانشجوهای پلی تکنیک دستشون درد بگیه طفلکیا جیره کافی نیست باید پول درمان دستشون رو هم خامنه ای باید بده بازم که از جواب طفره رفتی ? حتی یادت رفت فحش های خائن و وطن فروش رو تکرار کنی اقلا فحش رو فراموش نکن از آدمی با وبلاگ ادبی بعیده فحشای قبلیشو فراموش کنه , چون جوابی که برای سرکوب ملت ایران نداری حداقل برای خالی نبودن عریضه مخالفان رو خائن و وطن فروش لقب بده نگن حرف حساب جواب نداشت طرف سکوت کرد !

یک ایرانی گفت...

سلام به سروش عليزاده صلحجوی منحصر بفرد جهان !
راستی خامنه ای هم مثل تو صلح طلبه البته با چند استثنای کوچولو مثل نابودی اسراییل و درخواستش از حماس ادامه نبرد با اسراییل و چند جنگ و دعوای داخلی و خارجی دیگه که زیاد مهم نیست !
یعنی اینکه میشه چشم پوشی کرد بزارن تو و رهبر عزیزت هفت میلیون یهودی رو با بممب اتم جزغاله کنین بعد انشالله صلح طلب میشی فقط میخواستم بگم تو و خامنه ای رو موش بخوره که اینقدر صلحجو هستین و بقیه دنیا جنگجو !

یک ایرانی گفت...

سیامک عزیز
از آنجا که در صورت حمله اسراییل برای نابودی تاسیسات بمب اتم سازی رژیم ضد مردمی ایران , جمهوری اسلامی بارها تهدید کرده که بتلافی آن نه تنها اسراییل و منافع آمریکا بلکه کشورهای عربی اطراف خود را هم که متحد آمریکا میداند هدف قرار میدهد پس باید آمریکا با تجهیز توان دفاعی و موشکی آنها از تجاوزات رژیم ضد مردمی ایران پیشگیری کند .

سهیلا از رشت گفت...

سیامک عزیز من فحاشی های سروش علیزاده تنها صلحجوی جهان را پاسخ ددم و القابی که بکار برده بود لایق خودش و همفکراش و ... دانستم ولی شما در وبلاگ نگذاشتی اگر اینطور است عدالت حکم میکند فحاشی او را هم در وبلاگ ممیگذاشتی لطفا این رویه را اصلاح کن

هاله نور گفت...

به نظر من جنگ طلب اصلی و موتور متحرکه جنگ رژیم حاکم بر ایران است چون اولین جرقه جنگ از تهدید احمدی نژاد مبنی بر محو اسراییل از زمین شروع شد
پس به حمله پیشگیرانه اسراییل به تاسیسات اتمی ایران مشروعیت خواهداد و بدنبال آن حمله متقابل جمهوری اسلامی به منافع آمریکا و کشورهای عرب بار دگر به آمریکا برای تجهیز موشکی دول عربی و حمله آنها برهبری آمریکا به ایران مشروعیت خواهد داد وجرقه اولیه همه این حوادث به تهدید بیجای احمدی نژاد برمیگردد , امیدوارم این تحلیل با بحث منطقی مواجه شود نه با فحاشی و دادن لقب خائن و وطن فروش به بنده از طرف باصطاح صلحجویان منحصر بفرد !!

Unknown گفت...

حتما اربابم رو ديدم حتما بهش مي گم.
اگر حركت بسوي دموكراسي با اسم مستعار فحش نوشتن به هر حكومتي حركت مي كنه.من با شما نيستم.بابت اين موضوع هم خوشحالم.
گر يك دور نوشته هاي بالا رو بخونيد مي بينيد كي فحاشه.

pooneh گفت...

سروش علیزاده اگر کسی عقیده مخالف شما نداشت نباید که زبان به فحاشی باز کنید آنهم شما که مدعی کارشناسی حقوق هستید حتی اگه یک ایرانی رژیم ایران را بخاطر تهدید محو اسراییل آغازگر جنگ و منازعه میدونه و راه نجات از شر رژیم رو حمله آمریکا میدونه شما هم میتونی با استدلال متقابل حرفشو رد کنی مثلا بگی رژیم ایران برای مصرف داخلی اسراییل رو تهدید به محو از روی نقشه میکنه نه اینکه بجای استدلال, فحش خائن و وطن فروش بکشم به جان طرف اگر اینطوره آنها هم به دلیل طرفداری شمااز سیاستهای رژیم به شما فحش میدن و این کار دو آدم متمدن و تحصیلکرده ای مثل شما نیست و هیچ سلاحی هم برنده تر از استدلال در جواب استدلال نیست , متاسفانه رژیم ایران فحاشی و برخورد فیزیکی با مخالفان رو بصورت فرهنگ رواج داده بر عهده فرحیختگانه که فرهنگ تحمل مخالف و مقابله ازراه استدلال و منطق را رواج د هیم. نه با کلماتی مثل ساده لوح , برو حالشو ببر ,خائن وطن فروش !

یک ایرانی گفت...

به کوچه علی چپ زدن سروش تنها صلحجوی جهان هستی عالمی داره حالا بجای جواب چسبیدی به اسم مستعار بنده من که گفتم هوس دیدن عزراییل رو ندارم و از شکنجه های زندان خامنه ای میترسم نمونه میرسیافی بیچاره جلوی چشمته , تو جواب حرفا و استدلالها رو بده چکار داری اسم من و شماره شناسنامه و آدرسم چیه ?! ! چند بار بگم من که دارم فارسی مینویسم همه که مثل شما با جمهوری اسلامی بی مشکل نیستند بعدشم شما فحش اول دادی و به من خائن و وطنفروش گفتی اتفاقا ازهمه دوستان هم میخوام به نوشته ها نگاه کنن ببینند کی فحاشی رو شروع کرد

roya گفت...

جناب آقای علیزاده من نوشته های وبلا گ رو دیدم که فحاشی رو جنابعالی شروع کردید لغات خائن و وطنفروش رو شما شروع کردید با اینکه با عقاید دوست ایرانی مخا لفم ولی در این مورد حق با یک ا یرانیست شما باید از حاضران وبلاگ عذر خواهی کنید این طرز حرف زدن برازنده یک کارشناس حقوق نیست . واقعا متاسفم..
در ضمن اصرار شما با توجه به خطراتی که متوجه وبلاگ نویسان مخالف رژیم ر ایران هست غیر منطقی است در این مورد هم ایرانی حق دارد مهم موضوع و استدلال است نه آدرس محل سکونت و مشخصات فرد با آن خطرات .

Unknown گفت...

خانم پونه عزيز سلام.
من يك سووال از سيامك عزيز پرسيدم
سواال اولم را نگاه كنيد.
جواب ايشان را ببينيد‹لطفا شعار نده و مغلطه نکنید , فقط کافیه دست از تهدید به محو اسراییل بردارید فکر نمیکنم متوجه نشده باشید زیاد پیچیده نیست !!› آيا اين جملات و اينگونه تاختن توهين نيست. من را با احمدي نژاد و فكر او يكي كردن توهين نيست؟
متاسفانه من نمي توانم براي شما كامنت خصوصي بگذارم و توضيح دهم.من از كجا بدانم ايشان و ساير دوستان اطلاعاتي نيستند.آيا سووالاتي كه اين ها مي پرسند قابل جواب دادن است. من هي مي گويم شما ها كه با اسم مستعار و بي هويت كامنت مي گذاريد.... چرا اين ها نمي فهمند من دارم چي مي گويم؟ چرا وقتي مي گويم به وبلاگم سر بزنيد چرا اين ها نمي فهمند منظور من چيست؟ آيا من بايد به سووالت اين ها جواب دهم.
وبلاگ شما اين اجازه را نمي دهد كه نظر خصوصي بگذارم اما فعلا نظر من مخالف نظر اين جمع بود چرا شما يك تذكر به آن ها نمي دهيد. متاسفانه آدرس الكترونيكي شما را هم ندارم. چكار بايد بكنم؟ لطفا در همين جا يك آدرس جي ميل براي من بگذاريد. تاكيد مي كنم جي ميل تا من هم بتوانم به شما پاسخ دهم . اميد وارم بابت همين مقدار حرف هم تاوان ندهم. كه براي كمتر از همين هم در اين كشور تاوان مي دهند .
آيا وبلاگ ادبي جاي مسايل سياسي است؟
اصلا اگر يك طرفدار جمهوري اسلامي در اين وبلاگ نظر بگذارد .يك بسيجي اصلا.بايد به زور او را تواب كرد؟ البته منظورم به شما نبود.

سيامک دهقانپور گفت...

زمانی که وبلاگ را راه اندازی کردم قصد داشتم فضایی برای تقابل محترمانه ی دیدگاهها ایجاد کنم تا همه درک بهتری از سیاست های آمریکا با تمام محاسن و معایبش داشته باشند. این یادداشت را به این امید می نویسم که این بحث از جنبه ی حملات شخصی خارج شده و به استدلال متکی شود.
فکر نمی کنم بتوان با ترور شخصیت یکدیگر و توهین به طرف بحث و خانواده ی او راه به جایی برد. میهمن پرست و وطن فروش صفت هایی نسبی اند که سیستم های حاکم فارغ از ایدئولوژی شان برای مرعوب کردن مخالفان و پیشبرد اهدافشان از آن ها استفاده می کنند در حالی که تعریفی مطلق ندارند پس همدیگر را به وطن فروشی و خیانت متهم نکنیم. ایران در طول تاریخ بویژه در سی سال گذشته در نتیجه ی حل خشونت آمیز اختلافات سیاسی بیش از پیش در گرداب مصیبت فرو رفته است.
اختلافات ایران با کشورهای عرب منطقه ربطی به آمریکا و حتی اسرائیل ندارد. در دوران حکومت پهلوی که ایران متحد بزرگ آمریکا و دوست اسرائیل بود این اختلافات کم از امروز نبود. مساله ترس از یک موشک و چند صد سنتریفیوژ غنی سازی اورانیوم نیست مساله تبعات واکنش اعراب به برنامه های ایران است. ایران در یک مسابقه ی تسلیحاتی و هسته ای در منطقه می تواند اقتصاد کشور را نابود و مردم را بیش از پیش در سراشیبی فقر و فساد و اعتیاد هل دهد. خاطرم هست از مهمترین انتقادهایی که به رژیم پهلوی می شد نابود کردن سرمایه های کشور برای خرید تسلیحات از آمریکا به جای سرمایه گذاری در کشاورزی و توسعه ی صنعتی بود. حال فارغ از اشتباهات دولت های پیشین جمهوری اسلامی در همان مسیر قرار گرفته است و مضافا برای گسترش نفوذش در منطقه از هر گونه حمایت از نیروهای شیعه و ستیزه جو دریغ نمی کند.
وابستگی ایران به آمریکا هم جای خود را به وابستگی به چین و روسیه داده است . نگرانی بسیاری در ایران قرار گرفتن کشور در میانه ی یک بازی سیاسی خطرناک بین المللی است.
به همه ی شما درود می فرستم.
ای میل:voacapitol@gmail.com

یک ایرانی گفت...

پونه خانم
تورو خدا تو بگو گفتن اینکه شعار نده و مغلطه نکنید توهینه یا وطن فروش و خائن ? جان هر کی دوست داری بگید کدوم توهینه ? سروش ظاهرا سوالی از سیامک کرد ولی خودش در آخر سوالش جواب خودشو بصورت شعار مطرح میکنه و میگه" چون ايران از امريكا اين موشك ها را نمي خرد براي امريكا و كنگره تهديد است ?". منهم خواستم بگم این یک حرف شعارگونست نه سوال ولی اون بمن گفت خائن و وطنفروش !
منظورم هم از مطرح کردن اسراییل که سروش میگه تو سوالم نبود این بود که علت کمک آمریکا به اعراب و قویتر کردن اونا توسط آمریکا رو توضیح بدم . چون ایران گفته اگه اسراییل حمله کنه نه فقط اسراییل بلکه به آمریکا و کشورهای عربی هم بعنوان متحد و منافع آمریکا حمله میکنه پس علت کمک آمریکا به قوی کردن کشورهای عربی در نهایت برمگیرده به تهدید ایران به محو اسراییل یعنی الان کشور ما مثل نخود هر آش خودشو انداخته وسط دعوای اعراب و اسراییل و میخواد اسراییل رو محو کنه !
آخه پونه جان چرا کشور ما باید اسراییل رو تهدید کنه که اونا هم در صدد پیشگیری بربیان ? فکر کردید من خوشم میاد زیر بمباران آمریکا بمیرم ? اگر حق با ایران بود منهم موضعم مثل سرو ش بود ولی الان ایران داره مثل یک متجاوز عمل میکنه و اسراییل رو که کاری به کارش نداشت تهدید به نابودی و تحریک به جنگ میکنه و امثال سروش میگن اگه حمله بشه ما تا آخرین نفس دفع میکنیم خوب عزیز من ایران اسراییل رو تهدید به محو و نابودی نکنه تااسراییل هم حمله نکنه ...
من مثل ایشون نظرم رو گفتم حالا چرا اسمشو میزاره تواب سا زی ? من میخوام بقیه ببینن و قضاوت کنن سروش مختاره بپذیره یا نپذیر ه بشرطیکه استدلال کنه نه که بهم بگه فحش خائن و وطن فروش

pooneh گفت...

در مورد سروش و یک ایرانی حالا که از من میپرسید امیدوارم حرف من دعوای شما رو خاتمه بده اول به سروش میگم ببین سروش انتقاد ایرانی از تو هر چند لحن تند و تهاجمی داشت ولی بهیچ عنون فحش نبود اون فقط از شیوه استدلال تو ایراد گرفت ولی تو در جواب دو برچسب و صفت کاملا زشت و غیرقابل قبول بکار بردی یعنی خائن و وطنفروش که دقیقا فحشه.
و اما جناب ایرانی تو آغازگر جنگ نبودی این درست . ولی لحن انتقادت یه کم تند بود هر چند فحش به شمار نمیاد , در مجموع هم با سیامک موافقم بیایید از این ببعد فقط استدلال و برهان بکار ببریم و از لحن تند یا فحش به هم خودداری کنیم ما همه خومونو انسانهی متمدن میدونیم . با سپاس
در ضمن سروش جان اگه بدونم منظورت از گفتگوی خصوصی دقیقا برای چیه حتی تلفن هم بهت میدم که صحبت کنیم ولی میشه قبلا بگی در مورد چه چیزی میخوای با من حرف بزنی ?

سروش عليزاده گفت...

ن از تمامي دوستان و از سيامك عزيز بخاطر لحن بد و كلماتي كه توهين تلقي شد عذر خواهي مي كنم.
متاسفانه نه اينكه براي سخنانم استدلال ندارم بلكه مايل نيستم با اين نام ديگر ادامه دهم.

یک ایرانی گفت...

من هم از تمامي دوستان و از سيامك عزيز بخاطر لحنم كه تند تلقي شد عذر خواهي مي كنم.
در ضمن پونه خانم من نمیتونم وبلاگتون رو باز کنم میشه یک ایمیل بهم بدین ?

سيامک دهقانپور گفت...

از همه ی دوستان بویژه سروش، «ایرانی»، پونه و آنهایی که این بحث چند روز گذشته را دنبال کردند ممنونم و بسیار خوشحالم که گفتگو را با نهایت احترام جمع کردیم. امیدوارم باز هم شاهد چنین بحث های داغی باشیم اما، در فضایی در خور شخصیت والای همه ی شما دوستان خوبم.
سروش علیزاده دوست خوبم هم امیدوارم روزی بتواند در ایران بدون ترس و واهمه حرف هایش را بزند و نیازی نداشته باشد چون «ایرانی» یا دیگران هویتش را از ترس سیستم سرکوب رژیم پنهان کند.
به هر شکل با اسم یا بدون نام و نشان تک تک شما برای من عزیز هستید.

Bahman گفت...

با سلام دوستان امریکا از موشکهای ایران ترسی نداره در واقع بعد از جنگ سرد روسها تصمیم به باز سازی ارتش و ساخت نسل جدیدی از جنگ افزارها کردن و قسمتی از هزینه گزاف این کارو با فروش سلاحهای از رده خارج تامیین کردن که رژیم بی خرد ایران مشتری دایمشون بوده امریکا و اروپا اینو می دوونن ولی می پرسید پس چرا اینقدر سروصدا راه می اندازن انها با اینکار تو افکار عمومی وحشت و رعب میاندازند و در برابر از ایران امتیاز می گیرند اگه واقعا ایران تهدید بود همون کاری که با صدام کردن با رژیم ایران می کردند حتما می گید ایران با عراق فرق داره بله البته که فرق داره ارتش صدام به مراتب از ایران قویتر بود چون با وجود کمکهای پشت پرده که به ایران میشد سه برابر ایران کشته و اسیر داد و جنگ اکثر اوقات تو خاک ایران بود
از این بحث بیرون بیاییم بریم سراغ شهید راه نجات دوستان اگه امروز این خانم تو یه کشور غریب و توسط یک جانی که خواه نا خواه مجازات میشه کشته شده شصت و پنج سال پیش در ایران ودر دادگاه یکی از بزرگترین دانشمندان این سرزمین و نماد وطن پرستی و راست جویی بخاطر ابراز عقاید وطن پرستانه در دادگاه و تو کشور خودش در مقابل چشم همگان بهمراه منشیاش و توسطگروهی خائن وطن فروش و خبیث که کفتار نواب صفوی رییسش بود ناجوانمردانه با ضربات چاقو و گلوله بدن مبارکش پاره پاره گردید ولی هیچ صدایی بعد از سالها نیز بر نخاست امروز به گونه ای با تعجب از قتل در دادگاه دم می زنن که انگار فراموشکردن خود در دادگاه یکی از افتخارات ایرات زمین رو کشتن ولی خداوند در جای حق نشسته که بعد از چندی کسانی که خود موجبات قاتلین استاد رو از زندان فراهم کردن باتدا خود نیز توسط همونها بقتل رسین و بعد نیز نواب صفوی کفتار خبیث نیز اعدام شد تا خداوند باردیگر ثابت کنه از خون بنده گان بیگناهش نمی گذرد آری برخود دو گانه یعنی این استاد کسروی جان خود را در راه آرمان و بزرگی وطن پاک ایران سرزمین اهورایینهاد یادش گرامی.