۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۴, پنجشنبه

پرسش های خود را بفرستید

این جمعه در برنامه ی تفسیر خبر مصاحبه ای اختصاصی با رئیس کمیته ی منع گسترش جنگ افزار هسته ای، تروریسم، و تجارت مجلس نمایندگان آمریکا خواهم داشت. اگر پرسشی در ارتباط با مسائل روز دارید که دوست دارید با آقای برد شرمن در میان گذاشته شود بفرستید در حد امکان مطرح خواهم کرد.

۱۳ نظر:

ناشناس گفت...

ممنوعیت فروش قطعات هواپیماهای نظامی آمریکا به ایران منصفانه است چون جمهوری اسلامی دشمن اسراییل و دشمن ملت ایرانست زیرا دیدیم که امروز
کشورهای شرکت کننده دربيست يکمين اجلاس سران عرب از جمله سوریه و حماس در بيانيه های خود،از ادعای «مالکيت امارات بر جزاير سه گانه خليج فارس» حمایت کردند حال سران نادان جمهوری اسلامی ثمره حمایت خود از سوریه و فلسطینیها و بقیه اعراب را در برابر اسراییل ببینند و نوش جان کنند !!

فریدون از کرمان گفت...

من پرینتر های آمریکایی در ایران دیدم و اخیرا ایران قطعات هواپیمای اف _ 14 را بصورت قاچاق از یک سایت اینترنتی خرید و حتی سانتریفوژهای اتمی از روی نمونه پاکستانی کپی شد و بهمین علت به پی یک و پی دو مشهور است .
نیروگاه اتمی بوشهر را هم که با تکنولوژی روسی که سابقه انفجار چرنوبیل را دارد ساخته میشود و معلوم نیست چه فاجعه ای بخاطر دشمنی بیمعنی با آمریکا در انتظار محیط زیست ایران و منطقه است .

دانشجو گفت...

قاچاق به ایران را نمیتوان مهار کرد صدام هم بهمین شکل با تحریمها را مقابله میکرد و در حالیکه مردم عراق از فلاکت در زباله ها دنبال غذا میگشتند به فکر قاچاق سلاح برای ارتش سرکوبگر خود بود و سران جمهوری اسلامی هم تا ملت ایران را به این فلاکت نیندازند دست بردار نیستند و فقط قاچاق تجهیزات برای برنامه سلاح اتمی بررای آنها کافیست و حق مسلم ملت را برای یک زندگی خوب به رسمیت نمیشناسند.
تحریم نظامی رژیم افراطی ولایت فقیه منصفانه و حتی یک ضرورت است رژیمی که کشور دیگری را به محو از روی زمین تهدید میکند حتی یک چاقو هم نباید بدستش داد چه رسد به سلاح نظامی و اتمی
نقش لابی ایران برای قاچاق اسلحه به داخل ایران را نباید نادیده گرفت , از آقای حسن داعی برای افشاگری دعوت کنید .

ناشناس گفت...

vaghean karet doroste. makhsoosan in hafte be onvane mojri dar tafsir khabar VOA

رویا گفت...

شخصی در یکی از برنامه های تلویزیون صدای آمریکا که ریس یک سایت ضد جنگ طرفدار دستیابی ایران به بمب اتمی بود در پایان برنامه از بینندگان تقاضای کمک مالی کرد آیا اگر رژیم ایران با دیدن او شروع به ارسال پول برای او کند آیا اف بی آی قادر هست منشا پولهای او را ردیابی کند
(همچنین افرادی مثل هوشنگ امیراحمدی) نام شخصی که در برنامه میزگرد سایت ضد جنگ و طرفدار بمب اتمی ایران بود اریک گَریس واین هم سایت اوست که در پایان برنامه میز گرد تقاضای کمک مالی کرد به رئیس کمیته ی منع گسترش جنگ افزار هسته ای، میخوام از نظر پولهایی که از رژیم حامی تروریسم ایران به سایت او برسد هشدار بدهم اگر ممکنست ایمیل رئیس کمیته ی منع گسترش جنگ افزار هسته ای را اعلام کنید
تاریخ میزگرد هم اینست Wednesday، March 4، 2009
http://www.antiwar.com/
Eric Garris

نظامی گفت...

روزنامه اسرائیلی هاآرتس امروز نوشت: دولت پرزیدنت باراک اوباما با فرستادن مامور ویژه ای به اسرائیل، برای نتانیاهو پیام فرستاده که بهتر است اسرائیل از غافلگیر کردن ایالات متحده و حمله ناگهانی به تاسیسات اتمی ایران خودداری ورزد. بنا بر این گزارش، فرستاده ویژه پرزیدنت اوباما، علاوه بر نتانیاهو، با شماری از بلندپایگان دیگر اسرائیل نیز در همین رابطه گفتگو کرد.
پرسش :
اگر اسراییل از درخواست واشنگتن سرپیچی کند و دست به اقدام نظامی بزند آیا آمریکا به کمک اسراییل خواهد شتافت یا نه ؟

Stoning to deat IRAN گفت...

این طور که معلوم است بزودی امکان جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی با حمله نظامی هم دیر خواهد شد چه رسد به تحریم بنزین و این در حالیست که هنوز تحریم بنزین هم به اجرا گذشته نشده و به آینده موکول شده
من سوالم را در شرایط بعدی مطرح میکنم مسلم است که ایران مسلح به بمب اتمی خواهد شد چون نه اسراییل و نه آمریکا دست به اقدام نظامی بموقع نخواهند زد در اینصورت آیا آمریکا چه سیاستی در برابر ایران مسلح به بمب اتمی پیش خواهد گرفت ؟

هوشنگ گفت...

بتازگی کره شمالی دست به محاکمه دو روزنامه نگار آمریکایی الاصل زده در حالیکه ایران فعلا امثال رکسانا صابری را آزاد میکند و جرات اعلام زندانی کردن رابرت لوینسون را ندارد ولی در صورتیکه مثل کره شمالی مسلح به بمب اتم شود نه تنها رکسانا صابری بلکه خود آمریکایی ها را نیز مثل کره شمالی اذیت و آزار خواهد کرد و بدون ترس ,قلدری و سرکشی خواهد نمود ,از آنجا که با روند فعلی ایران به بمب خواهد رسید سیاست آمریکا چه خواهد بود ؟ آیا مثل شبه جزیره کره در موضع انفعالی و دست پایین و ضعف قرار خواهد گرفت ؟

زندانی سیاسی گفت...

تقریبا واضح است که اگر ایران به اسراییل حمله کند آمریکا از اسراییل حمایت کرده و حتی بکمکش خواهد شتافت ولی سوال مهمتر در شرایط کنونی اینست :
آیا مجلس نمایندگان آمریکا حتی در صورت جنگی که اسراییل آغازگر آن باشد باز هم از قرارگرفتن آمریکا در کنار اسراییل حمایت خواهند کرد یا نه ؟
خواهش میکنم علیرغم مصلحت نبودن اظهار نظر از جواب طفره نروید .

امیر گفت...

خانم کلینتون قبل از تشکیل دولت اوباما یکبار گفته بود اگر ایران به اسراییل حمله کند ایران را محو خواهد کرد حالا سوال من عکس این قضیه است چون در شرایط کنونی عکس این قضیه احتمال بسیار بیشتری دارد( چون اسراییل بارها گفته بخاطر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای امکان دارد به ایران حمله کند), اگر اسراییل آغازگر جنگ باشد آیا باز هم آمریکا بنفع اسراییل وارد جنگ خواهد شد؟ .

سهیلا کاظمی- آریاشهر گفت...

اکنون با گذشت نزدیک به سی سال از نابودی راکتور اتمی عراق ، با مروری کوتاه بر حوادث سه دهه گذشته، همگان به این درک و شعور رسیده اند که خطر اتمی ایران بسی بیشتر از خطر اتم صدام است .
اگر جهان آزاد به رژیم هایی همانند رژیم دینی ایران اجازه دستیابی به بمب اتم را بدهد، این به منزله خودکشی تمام جهان و فرو بردن تمام انسان ها به کام مرگ است. اما این که جهان از میان مرگ ِ در نتیجه مسلح شدن رژیم تهران به سلاح هسته ای و زنده ماندن ِ در نتیجه نابود شدن توان تولید بمب اتمی ایران ، کدام یک را برخواهد گزید، به میزان شعور و آگاهی جهانیان بستگی دارد .
چه تضمینی وجود دارد حکومتی که دسته دسته ملت خویش را به بالای چوبه دار می برد ، رژیمی که به دانشجویان و معلمان و کارگران و زنان و جوانانش در برابر مطالبه خواسته هایشان گلوله و زندان و شلاق و اعدام می دهد ، رژیمی که قتل های زنجیره ای انجام می دهد ، رژیمی که کارنامه کشتار های دهه شصت را دارد، رژیمی که ذره ای حقوق بشر را در حق شهروندانش رعایت نمی کند و مردم ایران را از هر تیره و مذهب و گروه و دسته سرکوب میکند ، رژیمی که با توپ و تانک مرزنشینهایش را گلوله باران می کند ، چه تضمینی وجود دارد که یک چنین رژیمی با اتکا به قدرت اتمی اش نخواهد این روزگار سیاه را در حق دیگر ملل نیز روا دارد ؟
چه تضمینی وجود دارد رژیمی که سرانش به خاطر ارتکاب بمب گذاری در آرژانتین تحت تعقیب بین المللی است ، رژیمی که در انفجار پادگان نظامی آمریکائی الخبر در عربستان سعودی همچنان پرونده باز دارد ، رژیمی که سابقه اشغال سفارت و گروگانگیری دارد ، رژیمی که سابقه هشت سال جنگ برای گذشتن از کربلا و تصرف قدس را دارد ، رژیمی که منابع و بیت المال ملت ایران را صرف تاسیس و تجهیز گروههای ترور ِ ضد صلح در منطقه و جهان می کند ، چه تضمینی وجود دارد تا امنیت مردم جهان را در صورت توانمندی هسته ای اش به خطر نیاندازد ؟
چه تضمینی وجود دارد رژیمی که از یک سو هولوکاست را انکار می کند و از دیگر سوی خیال محو اسرائیل با یک بمب هسته ایی را دارد ، رژیمی که به همه دول آزاد از اسرائیل و آمریکا گرفته تا انگلیس و فرانسه مرگ می فرستد ، رژیمی که برای ترور رهبران عرب جایزه تعیین می کند ، چه تضمینی وجود دارد که شعارهای افراطی چنین رژیمی با دست پیدا کردن به بمب اتم عملی نشود؟
چه تضمینی وجود دارد رژیمی که بند نافش همچنان گره خورده به صدور انقلاب و تسلط بر جهان و عالمگیر کردن فرهنگ شیعه و جهاد و شهادت است ، در صورتی که به بمب اتمی دست پیدا کرد، منطق زور و شمشیر خود را به جهان تحمیل نکند؟
چه تضمینی وجود دارد رژیمی که کاندیداهای انتصابات ریاست جمهوری اش یکی تیر خلاص زن و منکر هولوکاست است در مقام ریاست جمهوری فعلی ، یکی عامل آشوب و کشتار در مراسم حج است در مقام نماینده بعثه ولی فقیه ، یکی به عنوان عامل بمب گذاری در آرژانتین تحت تعقیب مراجع قضایی بین الملل قرار دارد در مقام فرمانده سپاه ، و دیگری عامل ادامه هشت سال جنگ خانمانسوز برای گذر از کربلا و آزادی قدس است در مقام نخست وزیری، و البته تماما هم عقیده برای محو اسرائیل به عنوان اولین سد در راه رسیدن به هدف های پلید و ضد بشری انقلاب اسلامی و همه شریک در غنی سازی، چه تضمینی وجود که با دستیابی چنین حکومتی به سلاح اتمی، اولی هولوکاست را با یک بمب اتم تکرار نکند، دومی نخواهد انقلاب و خمینیسم را به کشورهای عربی و منطقه صادر کند، سومی تروریسم را در جهان تاسیس و تجهیز و تشویق نکند و آخری هشت سال دیگر ایران را در ورطه جنگی دیگر برای آزادی کربلا و قدس نکشاند؟
وجواب همه این سوالات "هیچ " است . یک "هیچ ِ بزرگ " .

ناشناس گفت...

سیامک سوالاتی که اینجا گذاشتیم رو چرا نپرسیدی خیلیاشو ?

سيامک دهقانپور گفت...

دوستان عزیز
از طرح پرسش هایتان بسیار سپاسگزارم. از آنجاکه قصد داریم این همفکری را ادامه دهیم بگذارید یکی دو نکته را توضیح دهم.
سعی کنید پرسش هایتان بر مبنای یک فرضیه نباشد حتی اگر این فرضیه بنظر شما بسیار واقعی است.
اینکه اگر اسرائیل به ایران حمله کند آمریکا چه خواهد کرد یک سوال فرضی است و گر چه هیچ مقام آمریکایی در حمایت آمریکا از اسرائیل جای هیچ تردیدی نگذاشته است کمتر مقام سیاسی به این پرسش پاسخ می دهد. محبت کنید پرسش هایتان مستدل و مبتنی بر اطلاعات مشخص باشد و از کلی گویی پرهیز شود. بعضی مطالب حاوی هیچ پرسشی نیستند و بیشتر یک اظهار نظر است تا طرح یک سوال.
از محبتت همه ی شما در بیان صادقانه ی مشغولیت های ذهنی تان سپاسگزارم و امیدوارم به این مهم ادامه دهید.