۱۳۸۸ اردیبهشت ۳۱, پنجشنبه

موشک سجیل دو و سپر دفاع موشکی آمریکا

آزمایش موشک سجیل دو به نگرانی قانونگذاران آمریکایی نسبت به تصمیم دولت اوباما برای کاستن از بودجه ی آژانس دفاع موشکی آمریکا افزوده است.
بررسی رویکرد دولت اوباما در برابر ایران از موضوعات محوری دو نشست جداگانه ی قانونگذاران با وزیر خارجه در کمیته ی روابط خارجی سنا و وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در کمیته ی تخصیص بودجه ی امور دفاعی در مجلس نمایندگان بود.
بیل یانگ، عضو جمهوریخواه ارشد کمیته ی فرعی تخصیص بودجه ی امور دفاعی در مجلس نمایندگان، در نشستی با هدف بررسی درخواست بودجه ی وزارت دفاع علت توصیه ی رابرت گیتس، وزیر دفاع، برای کاهش بودجه ی رادار و موشک های رهگیر دفاعی در اروپا را علیرغم آزمایش موشک های دور برد ایران و ادامه ی لفاظی های تهدیدآمیز محمود احمدی نژاد علیه متحدان آمریکا در منطقه به پرسش گذاشت.
وزیر دفاع آمریکا برای نخستین بار طی چند هفته ی گذشته تصریح کرد هزینه ی استقرار سامانه ی سوم دفاع موشکی در اروپا در بودجه ی سال مالی جاری در نظر گرفته شده است و از این جهت او هزینه های اضافی را در بودجه ی سال مالی آتی حذف کرده است. رابرت گیتس ضمن تاکید بر تمایل به همکاری با روسیه گفت رادار در خاک روسیه سیستم دفاع موشکی در جمهوری چک و لهستان را تکمیل کرده و به قابلیت آن می افزاید.
گیتس همچنین موفقیت آمیز بودن پرتاب آزمایشی موشک سجیل دو را با برد حدود دوهزار کیلومتر تائید کرد اما، گفت شواهدی در باره ی اینکه هدف آزمایشی مورد اصابت قرار گرفته باشد ندیده است.
در همان ساعات که وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک در حال تشریح سیاست های دفاعی کشور بودند؛ هیلری کلینتون، وزیر امور خارجه ی آمریکا، در کمیته ی روابط خارجی سنا، در برابر قانونگذاران به پرسش ها در باره ی الویت های خارجی دولت اوباما پاسخ می داد.
سناتور رابرت کیسی، عضو دموکرات کمیته، از حامیان لایحه ی جدید تحریم فروشندگان بنزین به ایران نظر وزیر خارجه را درباره ی تحریم های جدید جویا شد.
هیلری کلینتون گفت تا نتیجه ی تماس ها با ایران در جدول زمانی مورد نظر پرزیدنت اوباما روشن نشود افزودن به تحریم های یکجانبه مفید نخواهد بود. وزیر امور خارجه افزود سیاست ما در رویکرد جدید در برابر ایران با دیگر کشورها این است که در صورت بی نتیجه بودن تماس ها باید به تحریم های بین المللی بپیوندند که تاثیری به مراتب قوی تر دارد.
استیو راتمن، عضو دموکرات کمیته ی تخصیص بودجه، ضمن استقبال از رویکرد پرزیدنت اوباما در تعیین یک جدول زمانی با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش آمریکا این پرسش را در میان گذاشت که آیا در بودجه ی پیشنهادی وزارت دفاع قابلیت های دفاعی برای بدترین سناریو زمانی که ایران دست از برنامه ی جنگ افزار هسته ای اش دست نکشد و اقدام نظامی ضروری باشد پیش بینی شده است؟
رابرت گیتس گفت در جلسه ی علنی به این بسنده می کنم که در بودجه ی پیشنهادی منابع لازم برای رسیدگی به هر رخداد غیر منتظره در نظر گرفته شده است.
رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا هم سخنان وزیر دفاع را تائید کرد.
صبح امروز قرار بود ژنرال پتریک اورایلی، مدیر جدید آژانس دفاع موشکی آمریکا در کمیته ی تخصیص بودجه ی سنا، از بودجه ی پیشنهادی آژانس دفاع کند اما، جلسه به تعویق افتاد. امروز سه عضو متنفذ کنگره از هر دو حزب نامه ای به مدیر آژانس دفاع موشکی نوشته اند و استدلال می کنند با توجه به موفقیت آمیز بودن آزمایش موشک سجیل دو بودجه ی موشک های رهگیر انرژی جنبشی در سپر دفاع موشکی آمریکا باید دوباره به بودجه اضافه شود.

۴ نظر:

آرزومند ایران آزاد گفت...

حکومتی که در درون ازحمایت مردمی محروم و
دربرون ناتوان شده، به هجوم آسیب پذیرتراست اگر جهان آزاد به رژیم هایی همانند رژیم دینی ایران اجازه دستیابی به بمب اتم را بدهد، این به منزله خودکشی تمام جهان و فرو بردن تمام انسان ها به کام مرگ است. اما این که جهان از میان مرگ ِ در نتیجه مسلح شدن رژیم تهران به سلاح هسته ای و زنده ماندن ِ در نتیجه نابود شدن توان تولید بمب اتمی ایران ، کدام یک را برخواهد گزید، به میزان شعور و آگاهی جهانیان بستگی دارد .

ناشناس گفت...

به نظر من وقتی رژیم ایران دم از محو اسراییل میزند نه تنها موشک بلکه یک تیر و کمان هم نباید بدست سران دیوانه آن داد .

ناشناس گفت...

موشکهای ایران بزودی قابلیت حمل کلاهک اتمی خواهند داشت , بمب اتم هم که بزودی با ادامه غنی سازی خواهد ساخت و از همه مهمتر خواهان محو و نابودی اسراییله اینه که آمریکا رو میترسونه باید سریعا همراه اسراییل خطر را از خاورمیانه دورکنند

ایران امروز گفت...

با شعار و برقراری تحریم ها نمی توان مانع از آن شد که حکومت های فتنه جو و شرور ازفعالیت های ضد بشری دست بردارند و همچنان آنها می توانند علیرغم تحریمهای دشوار نیز، صلح جهانی را با خطرروبرو سازند.