۱۳۸۸ خرداد ۱, جمعه

صحبت های رکسانا صابری در بدو ورود به آمریکا و مروری بر آخرین تحولات سیاست خارجی آمریکا در هفته

در برنامه ی این هفته در گفتگو با راس کارنهن، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، جرمی ایزاکوروف، دبیر اول سفارت اسرائیل در واشنگتن، و دکتر آرام حسامی، استاد علوم سیاسی دانشگاه مونتگمری، رابطه ی صلح در خاورمیانه و جایگاه ایران در منطقه مورد بررسی قرار گرفت. در دقایق پایانی برنامه موفق شدیم صحبت های رکسانا صابری، ژورنالیست آمریکایی ایرانی تبار، را در بدو ورود به آمریکا پخش کنیم.

لینک برای دانلود با سرعت پایین و بالا:

ftp://8475.ftp.storage.akadns.net/wm/voa/nenaf/pers/video/pers1930vFRI.wmv

ftp://8475.ftp.storage.akadns.net/wm/voa/nenaf/pers/video/pers1930vbFRI.wmv

۱۱ نظر:

گیتا از تهران گفت...

سیامک یک گله از صدای آمریکا دارم چندین بار تفسیر خبر رو قطع کردید و خودت هم سیامک به مهمان برنامه گفتی خبر مهمی برای مردم هست ولی بنظر من و دور و بریای خودم و اکثر مردم ایران ورود رکساناصابری چیز مهمی نبود شما انگار داشتید اولین سفر انسان به مریخ رو گزارش میدادید اصلا اینقدر برای مردم ایران اهمیتی نداشت که شما لحظه به لحظه ورود رکسانا صابری رو گزارش میدادید یک خبر معمولی و حتی بی همیت برای ایرانیها بود واقعا متاسفم از عدم درک مدیریت صدای آمریکا

ناشناس گفت...

میشه بفرمایید ورود رکسانا صابری چه اهمیتی داشت که ده بار برنامه رو قطع کردید خوب که چی? بعدا یک مصاحه باهاش بگذارید دیگه این مسخره بازیها چی بود مگه از کره ماه داشت یک موجود فضایی میومد ?

مرتضی از کرج گفت...

رکسانا صابری فقط یک هزارم اون چیزی که شما راه انداختید ارزش داشت نه بیشتر این همه سر و صدا چرا ? شما از درک علائق و نقاط مورد توجه مردم ایران غافلید .

سيامک دهقانپور گفت...

علت بارها رفت و برگشت به فرودگاه دالاس برای گزارش ورود رکسانا به آمریکا نه گزارش لحظه به لحظه که اشکالات فنی بود. قرار بود یک بار در آغاز برنامه اشاره ای به ورودش می شد و یک بار در زمانی که مقابل میکروفون قرار می گرفت تصاویر او را نشان می دادیم. اما، گونه ای ناهماهنگی باعث شد بارها بدون اینکه او مقابل دوربین رسانه ها ظاهر شود ما تصاویر فرودگاه را نشان دهیم... اما، درباره ی بزرگنمایی رکسانا باید بگویم رکسانا به نماد خبرنگاران در بند و زیر فشار و سرکوب در جهان بدل شده و مساله ای کم اهمیت نیست... در سراسر جهان هزاران خبرنگار به دلیل تلاش برای گزارش واقعیت ها مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، به زندان می افتند و گاه کشته می شوند... از سویی مساله ی رکسانا از اتفاقات ظریفی است که می تواند نشانگر بسیاری از مسائل در درون سیستم حاکمه ی ایران و در رویکرد رژیم در برابر آمریکا باشد... علت اینکه امیدرضا میرصیافی در عین مظلومیت در زندان جان می سپارد و رکسانا صابری تحت فشارهای آمریکا و دیگر کشورها آزاد می شود چیست؟

ناشناس گفت...

ببین سیامک نباید هیچ حق کشی از جانب رژیم ولایت فقیه نادیده گرفته بشه ولی این همه قطع برنامه مورد نداشت بجاش یک مصاحبه کامل اونم با آمادگی کامل با رکسانا میگذاشتید تا اینکه از یک مسافر تازه از گرد راه رسیده بخواهید چند ثانیه باخستگی راه ازش حرف بکشید.اتفاقا اگه همین جلسه رو به بحث در مورد قتل میرسیافی بدست رژیم میگذاشتید خیی بیشتر مورد توجه واقع میشد .

مریم از اصفهان گفت...

ملت ایران براش رنجی که رکسانا بعنوان یک بیگناه کشید مهم است نه چشم و ابرو و نحوه لباس پوشیدن و راه رفتن و ادا و اطوارهاش ولی شما بیش از حد روی ورود او تکیه کردید و حتی صحبت از روی ماه رکسانا کردید !! ضمن احترام به رنج همه قربانیان دیکتاتوری باید بگم سوراخ دعا را گم کرده اید . ما که از برنامه چیزی جز یکساعت انتظار برای دیدن لحظه ورود دستگیرمون نشد .

ناشناس گفت...

با سلام
مرسي كه سعي كرديد از ورود ركسانا ما رو با خبر كنيد . تنها چيزي كه خيلي واسه من جالب بود اين بود كه ركسانا گفت از اين كه به كشورش اومده خوشحاله . همين بزركترين اعتراض بود واميد وارم روزي بشه كه هيچ ايراني اين طور در كشورش به خواري نرسه و بتونه آزاد باشه.
آيدا

ناشناس گفت...

سیامک
دیگران راست می گویند ، برای مردم ایران و بییندگانتان اهمیتی نداشت که شما اینقدر آب و تاب به برنامه در خصوص ورود رکسان به فرودگاه دادید. آدم فکر می کرد که آدم عجیب خلقه ای را می خواهی نشان دهی . فکر کنم اگر ععذر خواهی کنی خوب است.

Rahman Javanmardi گفت...

این همه نماینده مردم ایران از کجا پیدا شدند. من هم ایرانی هستم و برایم مهم بود که گزارش برگشتن و احتمالن نظرات ایشان را در مورد زندان و پاپوشی که برایش درست کردند را بشنوم.
تا کی نظرات خود را همه ایران می دانید؟ این چه شیوه ناپسندی است تا چیزی به مزاقمان خوش نیامد به هر حربه‌ای برای پیشبرد نظرمان متوسل شویم. احترام بگذاریم به کار ژورنالیستی این برنامه آقای دهقانپور و تیمی که برای گزارش به فرودگاه رفته بود(خانم آرین).

مریم از اصفهان گفت... گفت...

Rahi jan !
ببین برنامه های ماهواره ای که برای هر ملتی پخش میشه باید فرهنگ و علائق اون ملت رو هم در نظر بگیره اتفاقا همه اینا که از برنامه تفسیر خبر ناراضی شدن علاقمند بودن از زندان اوین از رکسانا بشنوند نه از نحوه ورود و چشم و ابروی ایشان ولی عملا در تمام این یکساعت و حتی در پایان آن نه از زندان و نه بقول تو پاپوشی هم که براش درست کردند هیچی نشنیدیم ضمن اینکه هیچ حربه یا ابزار آلات جنگی هم کسی بکار نبرده که جنابعالی ازش مینالید و به کار سیامک هم کسی بی احترامی نکرده پس یاد بگیر انتقادمثل سیامک عزیزمون پذیر باش وگرنه تو هم میشی دیکتاتوری مثل ولی فقیه !

سيامک دهقانپور گفت...

دوستان عزیز،
نخست از این همه ابراز احساس نسبت به برنامه سپاسگزارم. دوم اینکه یک بار توضیح دادم. موضوع برنامه ی تفسیر خبر روشن بود و میهمان ها نمایانگر آن بودند. هدف برنامه بررسی سوابق پرونده ی رکسانا یا مسائل حول و حوش اش نبود. تنها چیزی که بدلیل حساسیت خبر روز در آخرین ساعات به برنامه اضافه شد مساله ی ورود رکسانا به آمریکا بود. اگر برنامه را هم با دقت ببینید بابت اشکالات فنی که البته از دست من خارج بود عذرخواهی کردم.
اما، اگر قصد دارید نظرات تان در این وبلاگ منتشر شود محبتت کنید به هیچ کس توهین و بی احترامی نکنید. نظرات خودتان را بر نظر هیچ کس ارجح ندانید. دیدگاه شما از نظر شما درست است اما، ممکن است کس دیگری با شما هم عقیده نباشد. پس همانطور که برای عقاید خود احترام قائلید برای عقاید دیگران هم ارزش قائل باشید و محترمانه آن را نقد کنید.
سعی کنیم از حکم صادر کردن پرهیز کنیم. اگر اعتقادی دارید آن را به حساب همه نگذارید.
در صدای آمریکا گزارش متعددی درباره ی مرگ مشکوک امیدرضا میرصیافی تهیه شد. اما، برنامه ی من دستور کارش وضعیت حقوق بشر در ایران نیست مگر که دولت آمریکا یا کنگره نسبت به آن انتقاد کرده باشند.
این که می گویم خبر ورود رکسانا برای مردم و رسانه ها مهم است به پشتوانه ی سی سال زندگی و کار در رسانه های جمعی در ایران و چند سالی در اروپا و آمریکاست.
در خارج از ایران هزاران جوان ایرانی تبار چون رکسانا را دیده ام که با چه عشقی از سرزمین پدری یا مادری شان صحبت می کنند و برخورد رژیم با رکسانا که با همان عشق به ایران رفته بود تاثیری شدید بر احساس پاک آنها گذاشته است.
یک بار دیگر تکرار می کنم. ورود رکسانا اهمیت خبری روز داشت و در این خلاصه می شد که یک ژورنالیست آمریکایی ایرانی تبار که شش سال پیش با عشق به ایران رفت پس از محکومیت به جاسوسی برای آمریکا در ایران و گذراندن مدتی حبس در اوین و اعتصاب غذا سرانجام به سرزمینی باز می گردد که آن را سرزمین آزادی می داند.