۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

گزارش سنا: ایران باید نظارت های شدید بین المللی را بپذیرد

صبح امروز کمیته ی روابط خارجی سنا گزارش ویژه ای را منتشر کرد که عنوان آن «ایران: ما در چه مرحله ای قرار داریم» است. سناتور جان کری، رئیس دموکرات کمیته، در مقدمه ی این گزارش یازده صفحه ای می نویسد بنظر می رسد پس از سه دهه ایران و آمریکا در مسیر گفتگوهای دو جانبه قرار دارند و مهم است برای برداشتن موانع سد راه این گفتگو چاره ای اندیشید. گزارش جمع بندی مجموعه نشست هایی درباره ی ایران است که سناتور کری در کمیته ی تحت نظرش برگزار کرده است. همچنین از گزارش هایی تهیه شده در اتریش، اسرائیل، و آمریکا در تنظیم این خلاصه استفاده شده است. کری می گوید از بین بردن سوء ظن غرب به ایران مستلزم این است که در پی تماس آمریکا با آن کشور مقامات جمهوری اسلامی ضمن توقف برنامه ی جنگ افزار هسته ای با نظارت و کنترل دقیق بین المللی موافقت کنند. سناتور کری می گوید نهایتا راه حل معمای ایران فنی نیست بلکه سیاسی است و این تصمیمی است که رهبران ایران باید بگیرند.

۲ نظر:

سناتور گفت...

از اینکه جان کری در دنیای اوهام بسر میبرد متاسفم شا میگویید سران ایران باید تصمیم بگیرد مگر تابحال هزار بار جواب خود را نگرفته اید ? آیا از نطقهای طول و دراز و صدای خودتان در فضای خالی و بدون عکس العمل خوشتان میآید ?

ناشناس گفت...

اگر مخاطب جان کری سران رژیم ایران است خودتان خوب میدانید که این حرف مثل حرف زدن با دیوار است واقعا متاسفم که بجای اقدام عملی بر ضد هیتلر زمان در فکر تبلیغات برای خود و مصرف داخلی هستید .