۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۷, پنجشنبه

چه پیشنهادی برای «تغییر» دارید؟

تب «تغییر» ما را نیز فراگرفت. از این جمعه، هشتم ماه مه یا هیجدهم اردیبهشت ماه، تهیه و اجرای برنامه ی تفسیر خبر جمعه شب ها برعهده ی من خواهد بود. دوست خوبم وفا مستقیم در مسیر «تغییرات» در شبکه ی فارسی خبری صدای آمریکا در برنامه های دیگری حضور خواهد داشت که برای او آرزوی توفیق و پیشرفت مداوم دارم. همکاری مشترک ما در تهیه ی برنامه ی جمعه شب های تفسیر خبر و چیدن سنگ بنای آن تجربه ای فراموش نشدنی بوده است و جای وفا هر جمعه در برنامه خالی خواهد بود.

«تغییرات» فقط به این برنامه ختم نخواهد شد و نشانه های آن را پیشاپیش در برنامه ی «روی خط» با اجرای دوست خوبم مهدی فلاحتی دیده اید و برنامه ی شنبه ی تفسیر خبر هم توسط دیگر رفیق و همکار مسلطم علی جوانمردی اجرا خواهد شد. تغییرات دیگری هم در راه است. به هر شکل قصد دارم در این مسیر «تغییر» برنامه ی جمعه ها با تغییراتی محسوس تهیه و اجرا شود. از این رو استفاده از دیدگاههای شما در آن بسیار مهم خواهد بود. پیشنهادهای خود را با من در میان بگذارید در حد توان اندک ام و با همکاری دوستان توانمندم در تولید خواهم کوشید به آنها عمل کنم.
دوست دارید چه مطالبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد؟ علاقمندید درباره ی چه بخش هایی از ساختار سیاسی آمریکا اطلاعات کسب کنید؟ نظرتان درباره ی کارشناسان برنامه چیست؟ و بسیاری مسائل دیگر...

۲۵ نظر:

Nooshin گفت...

ببین سیامک تفسیر خبر چهارشنبه با حضور دکتر نوریزاده و سازگارا پرطرفدارترین است اگه دکتر نوریزاده دیدی خارج از بحث صحبت میکنه جلوشو نگیر حداقل نه اونجور که جلوی حرفهای اضافی اونای دیگه رو باید گرفت چون دکتر نوریزاده هر حرفش سرشار از اطلاعاتیست که بسیاری مشتاقش هستند , روز سه شنبه هم آقای محمدی از کیهان لندن بسیار خوب صحبت میکنه.
از آقای حسن داعی هم که عالی و مستند صحبت میکنه بیشتر دعوت کنید حرفهاش با آوردن اسناد و تاریخ دقیق سخنان درج شده افراد در مطبوعات میگه که کاملا حقیقت رو با اسناد و مدارک اثبات میکنه و مثل بعضی دیگه حرفاش شعاری نیست

سارا از کرج گفت...

در تفسیرهای یکشنبه ها به آقای آموزگار از پاریس بگید وقت برنامه رو با تعرف و شوخی با آقای خوانساری و دیگران نگیره موقع سلام به یکی یکی شرکت کنندگان میگه روزگار بر آقای فلان خوش و روزگار بر آقای بهمان خوش و روزگار بر همه بینندگان خوش ! بعد هم یکی دو دقیقه به سربسر گذاشتن با خوانساری و مجری برنامه یا چیز دیگه مشغول میشه که همین شوخی رو در طول برنامه هر وقت نوبت صحبت به اون میرسه ادامه میده در مجموع ده تا پانزده دقیقه رو تلف میکنه حداقل بگو قبل از برنامه تلفنی خوش و بش هاشو با خوانساری و مجری بکنه و موقع برنامه با یک سلام به همگی سر و ته تعارفات رو بهم بیاره با توجه به نیاز مردم ایران به یک تریبون آزاد فکر نمیکنم حرف بدی زده باشم حتما بهش از طرف من بگو مرسی .

roya گفت...

لطفا قبل از برنامه به آقای صادق نازیباکلام تفهیم کنید که صدای آمریکا محل بستن دهان مخالفان از طریق پریدن وسط حرف آنها در حالیکه نوبت صحبت مال او نیست را انجام ندهد یادم نمیره در روزیکه آقای محمدی طرف بحث ایشان بود چندین بار وسط صحبت او پرید و گفت نباید فلان چیزو بگی و چرا میگی انتخابات در ایران نمایش است ؟!!! حتی اینقدر آقای چالنگی بهش چیزی نگفت تا خود آقای محمدی مجبور شد اصول اولیه ادب و یک بحث منطقی دو انسان متمدن رو بهش یادآوری کنه و ازش خواست حرفشو قطع نکنه تا نوبتش برسه ! همین موضوع در مورد هوشنگ امیر احمدی هم صادقه و علیرغم عنوان استادی دانشگاه همین کار زشت رو انجام میده پس قبل از جلسه بهشون یاد بده و بگو که جلوشونو خواهی گرفت و اگر اتفاق افتاد حتما محکم جلوشونو بگیر که مورد تایید همه آدمهای متمدن خواهی بود .

طنز ایرانی گفت...

موارد بسیار داغی که حرف دل مردم ایرانه و حرف زدن از اون در ایران یعنی بازی کردن با جان مطرح کن مثل انتقاد از رهبر و اینکه باید دوره ای باشه و مواردیکه هیچ دفاعی نداره و مردم رو بفکر میندازه مثل سنگسار و قطع دست و پا و اعدام نوجوانان هر چند جمهوری اسلامی چنان ضربه ای به اخلاقیات زده که گاهی افرادی پیدا میشن که از این نقض مسلم حقوق بشر طرفداری میکنند.

pooneh گفت...

علی جوانمردی پدیده جدیدیست لحن صدای مناسب و چهره و تسلط خوب از ویژگیهای برجسته اوست نقطه ضعفی که داره همان مشکل قدیمی همه ایرانیها و تعارفات بیش از حد مثل کلمه شما سروران گرامی و یا تعارفات کشدار است , آقای چالنگی هم در آخر برنامه اصرار داره از تعداد زیادی کوهستان نام بره که به نظر من زائده ولی اگه حس نوستالژیش اصرار داره هر چند ماه یکبار اینکارو بکنه نه همیشه در ضمن روزای جمعه که تفسیر خبرو چند نفری داخل استودیو اجرا میکنین این دست دادن سه چهار نفری آخر برنامه رو قلم بگیرین یه کم خنده دار میزنه, شروع و پایان برنامه رو با احوالپرسی و قربون صدقه تک تک افراد رفتن و تعارف تلف نکنید یه جمله ساده کافیست . خلاصه از تعارف کم کن و بر مبلغ افزا

سيامک دهقانپور گفت...

سوءتفاهمی برای عده ای پیش آمده که ناشی از اشتباه من بوده است. من درست توضیح ندادم که فقط اجرای برنامه ی جمعه ها را برعهده خواهم داشت. آقای چالنگی به برنامه های خودش ادامه می دهد.

نوجوان گفت...

در مورد نقاط ضعفی که مثلا جمهوری اسلامی از آمریکا پیدا میکند روشنگری کنید مثلا احمدی نژاد میگه در آمریکا فقط دو نفر حق کاندیداتوری دارند ولی در ایران هزار نفر !
در صورتیکه این دروغ بزرگ است .بزرگ است و یا در مقابل نقض حقوق بشر در ایران ظلم به مردم غزه از طرف اسراییل را ذکر میکنند که قیاس مع الفارق است چون اسراییل با دشمن خارجیش میجنگد ولی به شهروندان خودش مثل ایرن ظلم نمیکند

Unknown گفت...

در مورد اهل تسنن ايران كمتر در برنامه صداي امريكا صحبت ميشود مردم اهل تسنن ايران گرچه ايراني هستند ولي توهين هائي كه اغلب گويندكان به كشورهاي عربي ميكنند نوعي توهين به جامعه اهل تسنن ميباشد كه هدفشان كنايه اي به اهل تسنن ميباشد. مثلا چند شب قبل آقاي سازگارا اعلام كرد كه ايران در اين سي سال تمام دسشت با عسل توي دهن سوريه كرد ولي عربها نمك نشناس هستند اين شيوه كار سازگارا غلط است زير علت كمك ايران به سوريه بختطور تحكيم 15 درصد علويان(شيعيان) حاكم بر سوريه و تقويت حزب اله لبنان است واز اين اقدام بر عليه كشورهاي عربي و اهل تسنن استفاده ميكند. همچنين در خبر ها وقتي مناطق شيعه نشين عراق بمب منفجر ميشود در خبرهاي صداي امريكا مگويند چند نفر شيعه كشته شدند ولي در مورد سني ها ميگويند چند نفر كشته شدند اين نوع موضع گيري درست نيست. سعي كنيد از گويندگان اهل تسنن در ميان مجريان برنامه هايتان استفاده كنيد.با تشكر

ناشناس گفت...

مطالب سايت شما نميتوان ذخيره يا save نمود بررسي و اصلاح گردد

اسفندیار گفت...

لطفا از آقای حسن داعی در تفسیر خبر استفاده کنید من تا به حال ندیده ام شخصی اینقدر حرفهایش دقق و مستند وبا ذکر دقیق منبع بشد این طرز مستند بحث ایشان بی نظیر ات .

سنگسار stoning to death گفت...

من شخصا مایلم مطالب مربوط به نقض فاحش حقوق بشر مثل اعدام نوجوانان و سنگسار و قطع اعضا بدن در جمهوری ولایت قیه مود بحث و بررسی قرار گیرد و با ذکر موارد و جزییات .
در مورد راهزنان در قانون اسلامی کشورمان مصلوب کردن(به صلیب کشیدن) و قطع دست و پا را داریم که در هفده دیماه 1386 قاضی در زاهدان از بین ایندو مجازات قطع دست و پا را در حق راهزنان اجرا کرد !! آیا مصلوب کردن شما را به یاد فیلم اسپارتاکوس نمیندازد ؟! فکر کنید که قوانین وحشیانه دو هزار سال پیش امروز در کشور ما که به غنی سازی اورانیوم افتخار میکند جاریست !!

اهل تسنن گفت...

مایلم مطالب و نظرات بینندگان در وبلا گ در برنامه خوانده شده و مورد بحث قرار گیرد .

انسان متمدن گفت...

از حملات ارتش پاکستان به طالبان پیرو قوانین وحشیانه حمایت میکنیم قوانین وحشیانه سنگسار و شلاق و بریدن دست و پا و زن ستیز

siavash گفت...

سلام سیامک اولا تبریک میگم واقعا برنامه جمعه شبها دیدنی میشه.
لطفا تو برنامه از نمایندگان کنگره دعوت کن خصوصا سناتور لیبرمن خانم راس لتنین آقای برمن ودیگران

هوشنگ گفت...

من بعنوان یک ایرانی که شاهد قوانین طالبانی سنگسار و قطع دست و پا در ایران هستم از صمیم قلب از نابودی طالبان پاکستان, یعنی مظهر توحش و بربریت و دشمنان انسانیت و تمدن خوشحالم و مطمئنم قلب ملت ایران با ارتش سرافراز و دلاور پاکستان است و چشم براه روزی هستم که ایران راهم بدون قوانین طالبانی ببینم

کاووشگر گفت...

سیامک جان کدامیک از این دو مطلب در عرصه سیاست آمریکا درست است?
1_ در فیلمها دیدم و شنیدم در آمریکا حزب نازی وجود دارد.
2_ آیا انکار هولوکست و نمایش کارتن هولوکست در آمریکا ممنوع است ?
بعضی از ماموران جمهوری اسلامی وقتی میخواهند نقض حقوق بشر در ایران را توجیه کنند میگویندانکار هولوکست
در آمریکاهم ممنوع است ! منطقشون اینه که بگن ای بابا همه جا همینطوره !! و ما هم حق داریم وبلاگ نویس را در اوین بکشیم

احمدی گفت...

اتفاقا وجود حزب نازی در آمریکا نشانه آزادی بیان بوده و بطلان حرفهای تلفن برکفان را مبنی بر ممنوعیت انکار کنندگان هولوکست و سرکوب آنان در غرب را اثبات میکند.

تریبون آزاد گفت...

اگر حزب نای در آمریکا وجود داشته باشد نشانه آزادی بیان است برخلاف ادعاهای احمدی نژاد که میگوید به مخالفان اسراییل اجازه حرف زدن نمیدهند . البه احمدی نژاد چون در ایران هیچ د نقض حقوق بشر وجود ندارد اکنون نگران آزادی بیان برای مردم آمریکا است !!!!!!!!

ناشناس گفت...

پيشنهاد ميشود كه در اخبارهاي شما سعي شود اسامي قاضيان جمهوري اسلامي كه راي به اعدام افراد كودكان ميدهند يا وبلاگ نويسان و افراد كرد و بلوچ و ساير اقوام راي ميدهندو سعي در ايجاد رعب و وحشت مينمايند در رسانه هاي شما و جهاني منتشر شود و به تكرار به آن اشاره شود تا مردم ايران با آنها بيشتر آشنا شوند.

ناشناس گفت...

در برنامه اي توضيح داده شود كهدر اين 10 سال اخير عليرغم اقدامات امريكا در عراق ، افغانستان ، پاكستان (ظهور زرداري و گيلاني از اهل تشييع) و مماشات با جمهوري اسلامي در عدم سختگيري تحريم ايران ، چرا جمهوري اسلامي هر روز خواسته هاي بيشتري از امريكا و منطقه طلب ميكند فكر نمي كنيد كه بجاي استفاده از چماق قوي عليه ايران ، هروز به ايران هويج و عسل قوي تري از سوي غرب و امريكا به ايران داده ميشود . اين سياست باعث تقويت جمهوري اسلامي و خيانت به دوستان غرب در منطقه و كشورهاي عربي ميباشد.

ناشناس گفت...

از بی بی سی فارسی یاد بگیرید و کمی در برنامه هاتون معتدل باشد از طرفداران جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت کنید و از دعوت نیروهای فسیلی که آدم از دیدنشون حالش بهم می خوره جدا جلوگیری کنید.

ناشناس گفت...

سیامک خان سلام
برای شما آرزوی موفقیت روزافزون دارم. پیشنهاد من این است که از تحلیلگران متفاوت با دیدگاههای مخالف استفاده کنید. ضمنا جرا دیگر آقای سمیعی را نمیبینیم؟ به هر صورت از برنامه شما لذت میبریم.

ناشناس گفت...

پيشنهاد ميشود كه در مورد نحوه راي گيري انتخابات رياست جمهوري در ايران با ساير كشورها بحث و بررسي شود مثلا چگونه اسا كه در بسياري از كشورها مدتي قبل از روز انخابات افراد با اعلام آمادگي و دريافت كارت ، آمادگي براي راي دادن اعلام مينمايد از جمله در كشور عقب اتاده افغانسات كه از 13 ميليون واجد شرائط 4 ميليون اعلام آمادگي ميكنند ولي در ايران از اين شيوه استفاده نمي كنند و پس از راي گيري مشخص ميشود اولا خيلي ها در انتخابات شركت نكرده اند و لي عده اي چند بار و يا با شناسنامه جعلي به فرد مورد نظر راي داده است . پيشنهاد ميشود در اين مورد ميز گردي گذاشته شود و در مورد ساير كشور ها نيز بحث شود با تشكر دل آزرده

ناشناس گفت...

در صورت بررسي شود كه چرا آقاي خامنه اي عليرغم خلافكاريهاي اقتصادي و سياسي و امنيتي در اين 4 سال كه احمدي نژاد انجام داده است از او حمايت ميكند آيا واقعا نمي داند يا ميداند ولي اسير فرمادهان سپاه ميباشد و از آنها ميترسد.

ناشناس گفت...

خامنه اي در مسافرت اخيرشان به كردستان اعلام كردند كه توهين به مقدسات مذاهب خط قرمز نظام است ودر ماجراي انفجار مسجد زاهدان كه جمعيتي بيش از حد معمول براي عزاداراي جمع شده بودند كه در آن به اعتقادات اهل تسنن و خليفه مسلمين توهين گرديده است آن اتفاق ناگوار افتاد و خامنه اي از علماي اهل سنت خواستند كه نزجار خودرا از اين عمل اعلام نمايند.اماچرا ايشان پس از اعدام دوتن از روحانيون اهل سنت ، و تخريب مسجد اهل سنت و پاره كردن قرآنهاي موجود در مدرسه علميه هيچگونه خبري در جامعه از رسانهاي داخلي و مطبوعات منتشر نشد و از علماي اهل تشيع نخواستند كه از اين اقدامات انجام شده بر عليه اهل تسنن اعلام انزجار نمايند. نتيجه اينگونه اقدامات موجب سرريز شدن صبر و تحمل افراد زجردديده و تحقير شده ميگردد . در اين مورد صداي امريكا در ميز گردي با كارشناسان زيربط موضوع مورد بحث و بررسي قرار دهد.