۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۲, سه‌شنبه

واکنش اعضای کنگره به آزادی رکسانا صابری

سناتور دموکرات کنت کانرد، از ایالت داکوتای شمالی، محل سکونت خانواده ی رکسانا صابری، طی بیانیه ای می نویسد: «این خبری بود که همه در انتظارش بودیم. سراسر داکوتای شمالی خود را در شور و شوق خانواده ی رکسانا شریک می داند. ما مشتاقانه در انتظار بازگشت او هستیم.»
سناتور کانرد، رئیس کمیته ی بودجه ی سنا، از حامیان بی شمار رکسانا، که بطور خستگی ناپذیر برای آزادی او در آمریکا و سراسر جهان مبارزه کرده و از پا ننشستند، تقدیر می کند.
سناتور دموکرات امی کلوبشار، از ایالت مینه سوتا، محل تحصیلات دانشگاهی رکسانا در کالج کونکوردیا، با انتشار بیانیه ای می نویسد: «خوشحالم که این بی عدالتی به پایان رسید و رکسانا اینک می تواند به خانه بازگردد. حکومت ایران نباید هرگز این ژورنالیست جوان را به عنوان گروگان و بازیچه ای در بازی بین المللی شان مورد استفاده قرار می داد.»
سناتور کلوبشار از همان روزهای نخست دبیرکل سازمان ملل متحد را برای مداخله در این باره تحت فشار گذاشته بود.
ارل پامروی، عضو دموکرات مجلس نمایندگان از ایالت داکوتای شمالی، نیز که با سفیر ایران در سازمان ملل متحد مرتب در تماس بوده است ضمن بیان شعف فراتر از تصورش می نویسد: «رکسانا برای اثبات بی گناهی اش عذاب سنگینی را متحمل شد و من و تمام اهالی داکوتای شمالی در انتظار خوشامدگویی به او در بازگشت به خانه اش در فارگو هستیم.»

هیچ نظری موجود نیست: