۱۳۸۷ بهمن ۲۵, جمعه

جایزه ی فستیوال بین المللی برنامه های تلویزیونی به شبکه ی فارسی صدای آمریکا

پنجاه و دومین دوره ی فستیوال بین المللی برنامه های تلویزیونی در نیویورک امسال جایزه ی جهانی برنز بهترین طراحی صحنه و گرافیک را به برنامه ی ویژه ی یک ساعته ی شبکه ی خبری فارسی صدای آمریکا درباره ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داد. مانتی هچر، طراحی صحنه و گرافیک آن برنامه را برعهده داشت.

برنامه ی ویژه ی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آستانه ی برگزاری کنوانسیون حزب دموکرات در دنور و کنوانسیون حزب جمهوریخواه در سینت پال از محل موزه ی خبر در واشنگتن پخش شد و تهیه و اجرای آن را من برعهده داشتم. در آن برنامه کوشیدم نگاهی جدید از تولید تلویزیونی را با توجه به تجاربم به نمایش بگذارم و همکاری خوبی با مانتی هچر در این باره داشتیم و او بخوبی طراحی های مورد نظر من را به اجرا گذاشت. همکارانم می دانند من در تمام جزئیات تولید دخالت می کنم و مانتی و جان میشل، کارگردان فنی برنامه، در آن برنامه با نهایت احترام به دیدگاههای من از چیدمان صحنه تا انتخاب نوع صندلی ها و ترکیب بندی تصویری برنامه عمل کردند و تمام خلاقیت خود را در تولید برنامه ای به یادماندنی بکار گرفتند. خاطرم هست برای فصلی که خواسته بودم در بیرون استودیو و در برابر صفحه ی دیجیتالی عظیم نیوزیوم اجرا شود یک هفته رفت و آمد داشتم تا تمام موانع اجرایی آن را از سر راه بردارم و آن را زنده ضبط کنیم. مانتی پس از برنامه گفت این بهترین برنامه ای است که در تلویزیون صدای آمریکا تولید شده و از اینکه از او در اجرای دید بصری ام کمک گرفتم تشکر کرد.
شبکه های خبری بین المللی از آمریکا و سی کشور جهان از پنج قاره آثار خود را برای شرکت در این فستیوال تلویزیونی معتبر ارسال کرده بودند. از جمله شبکه های خبری رقیب HBO ،ESPN ،BBC و شبکه های خبری آسیایی و شرکت های تبلیغاتی بودند.
در آن برنامه هومن فخیمی، کوروش هنگ آفرین، بابک یکتافر،  احمد تقوایی، و منوچهر عامری میهمان برنامه بودند و گروه کثیری از همکاران خوبم با من همکاری داشتند. حمایت های سوزان رید جکسون، مدیر تولید برنامه، از اجرای ایده های من با هدف شکستن سد عادات جای تقدیر دارد.
سعی می کنم بزودی برنامه را بر روی یوتیوب بگذارم تا علاقمندان بتوانند دوباره آن را نگاه کنند.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام سلام صد تا سلام آقا خیلی خوشحال شدم که این پست جدید شما روخوندم بهتون سیامک جان تبرک میگم اگه یادت باشه اولین باری که برا شما کامنت گذاشتم آخرش این جمله رو نوشتم (برات آرزوی بزرگی دارم)خدا رو شکر که آرزوم برا شما روا شد البته لیاقت ومنش شما و خیلی از فاکتور های شخصیتی شما که من اونارو از طریق لنز دوربینی که رو به سمت شماست دریافت میکنم به درک این بزرگی رسیدم من برنامه ای که تو پستت ازش صحبت کردی و باعث موفقیت شما شده رو ندیدم خیلی خوشحال میشم که شرایطی فراهم کنی که ما هم که ندیدیم ببینیم - خیلی شادم ازاینکه مدتهاس وقت میزارم وبرنامه های شما رو میبینم ودنبال میکنم واین انتخابی بهترین سنگ محکی است که تو کامنت قبلی دربارش صحبت کردی برات میتونه باشه امشب هم بازم منتظرم که شما رو مثل همیشه پر شور در حین گزارش ببینم - البته اگه باد پشت بوم صدای امریکا اجازه بده بدرود و بازم میگم جایزت مبارکت باشه

ناشناس گفت...

سیامک جان سلام-عصر ما و صبح شما بخیر باشه-شما لطف میکنید 1 تعریف از سیاست (دیپلماسی)برام داشته باشی. سیاست-پیدا کردن بهترین میانبر از بین شاهراه های موجود برای اصلاح واداره کردن امورملت ومملکت است- این تعریف من از سیاسته شما سیاست رو چطور میبینی ممنون که به این سوال من جواب میدی.

سيامک دهقانپور گفت...

سوال دشواری کردی. اینکه سیاست را هنر استفاده از امکانات بدانیم یا نحوه ی حکومت بر مردم، یا مبارزه برای قدرت در یک چیز تردیدی نیست و آن اینکه سیاست روند و انجام تصمیم گیری است.
حتما می دانی که واژه ی سیاست یا آنچه که در غرب به عنوان politics از آن نامبرده می شود ریشه ی یونانی دارد و از polis یا شهر گرفته شده است. plitikus یا politics هر امر مرتبت با امور شهر و کشور است.
ولی آنچه که در شرق پس از ظهور فلسفه ی اسلامی نمود یافت پیوند دادن سیاست با دیانت بود و تصور اینکه پیامبران راه و روش زندگی را روشن کردند و امت باید از آن تبعیت کند. البته در غرب نیز صدها سال سایه ی کلیسا بر سیاست سنگینی می کرد اما، سرانجام پیشرفت علم و فلسفه این فضا را شکست. اما، در شرق هنوز چنین امری رخ نداده و شاید این مهمترین فصل اختلاف میان نگاه به قدرت در شرق و غرب را موجب شد و شرق را در چالش جدی آشتی دادن دین و دموکراسی انداخت.
اضافه کنم که متاسفانه سیاست در طول تاریخ با خون و خونریزی و ترور لکه دار شده است و سوء استفاده از قدرت و فساد مفهمومی زشت از سیاست در ذهن مردم به جا گذاشته است.
از ترور مارتین لوترکینگ و جان اف کندی چند دهه می گذرد اما، این آخری ترور بی نظیر بوتو نشان داد برخورد حذفی هنوز بر سیاست سایه افکنده است و بسیاری انتقال آرام قدرت را به دلایل دینی یا عقیدتی برنمی تابند.
می توان در این باره کتاب ها نوشت.
ارادتمند،
سیامک

ناشناس گفت...

سيامك گرامي
با صميمانه ترين تبريكات
بينهايت از خبر فيروزي شما خوشحال و مسرور گرديدم
اميد است در ساير مراحل زندگي نيز هميشه سرفراز و سربلند باشيد
با احترام
برادر شما
سعيد
خراسان

ناشناس گفت...

سیامک جان به خاطر پاسخ به سوالم ممنون .امیدوارم امروز پست جدید شمارو بخونم آخه چند روزیست که نه بر صفحه تلویزیون ظاهر میشوید نه پست شما به روز میشود مگر این روز ها هیچ اتفاقی در کنگره نمی افتد . قربان شما سحر

سيامک دهقانپور گفت...

سعید عزیز از محبتت ممنونم.
برای اطلاع سحر گرامی هم این را اضافه کنم که من روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستم از این رو دو روزی رنج دیدن من را متحمل نمی شوید.
در ضمن کنگره این هفته در تعطیلات است.