۱۳۸۷ اسفند ۱۰, شنبه

ایران در دستور کار کنگره ی آمریکا قرار می گیرد

این هفته قانونگذاران در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا بخش عمده ای از وقت خود را صرف رسیدگی به مسائل ایران می کنند. عضو ارشد جمهوریخواه کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ی جدیدی را برای تشدید تحریم ایران ارائه کرده است که پیشاپیش از حمایت بیش از سی تن از قانونگذاران برخوردار است. عنوان این لایحه «قانون کاستن از تهدید ایران» است.

در سنا نیز کمیته ی روابط خارجی سنا سه شنبه و پنج شنبه در دو نشست جداگانه آخرین تحولات در برنامه ی هسته ای و اوضاع داخلی ایران را مورد رسیدگی قرار می دهد.موضوع نشست پنج شنبه بررسی استراتژی آمریکا در برابر ایران است و زبیگنیو برژینسکی و برنت سکوکرافت، دو مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید که با مسائل ایران از نزدیک درگیر بودند، در آن حضور خواهند داشت.
عنوان نشست سه شنبه ی کمیته ی روابط خارجی سنا به ریاست سناتور جان کری که با حضور چهار تن از کارشناسان برجسته ی مسائل ایران برگزار می شود «واقعیت های سیاسی و هسته ای ایران و گزینه های سیاست آمریکا» است.
کنگره در حالی توجه بیشتری به مسائل ایران نشان می دهد که جمهوری اسلامی درگیر مقدمات انتخابات ریاست جمهوری است و دولت پرزیدنت اوباما در ششمین هفته ی فعالیت خود کماکان درگیر تهیه ی یک استراتژی جامع در برابر ایران است.
پرزیدنت اوباما در طرح بودجه ی پیشنهادی سال مالی دو هزار و ده به کنگره تصریح کرده است رئیس جمهور در همکاری با متحدانش می کوشد اطمینان حاصل کند ایران به مسولیت هایش در برابر جامعه ی جهانی پایبند خواهد بود و تعهد دوباره ی آمریکا را به پیمان منع گسترش جنگ افزار هسته ای و حرکت بسوی جهانی عاری از جنگ افزار هسته ای به نمایش خواهد گذاشت.
در انتظار جزئیات بیشتر باشید.

۲ نظر:

Nooshin گفت...

سیامک جان ضمن تشکر از فونت درشت جدید و از اینکه به فکر سلامت چشمای مردم بودی باید بگم اگه لایحه جدید فروش بنزین رو هدف نگرفته باشه جمهوری اسلامی کاملا وقت کافی برای رسیدن به سلاح اتمی را خواهد داشت , افراطیون ایدئولوژیک حاکم بر ایران اگر بنزین نحریم نشود میتواند کجدار و مریز افسارملت رو داشته باشند و بسمت بمب اتمی و باتش کشیدن جهان جلو بروند ولی اگر بنزین تحریم شود ضربه اش تقریبا باندازه گزینه نظامیست, در غیر اینصورت تنها راه حمله نظامی اسراییل بپشتیبانی آمریکاست وگرنه شاهد افتادن اولین بمب اتمی بر سر اسرایل و تبعات وحشتناک آن خواهید بود.

ناشناس گفت...

سلام
می دانید شخصا خیلی دوست دارم که فرق مجلس آمریکا و مجلس ایران خودمان را بدانم.می دانم که تفاوتشان از زمین تا آسمان است.ولی خب چه می شود کرد؟
اینجا ایران است و آنجا آمریکا...