۱۳۸۸ اردیبهشت ۸, سه‌شنبه

در آستانه ی صدمین روز ریاست جمهوری اوباما

امروز سنای آمریکا رای اعتماد به وزیر بهداشت دولت اوباما را در میانه ی بحران آنفلونزای خوکی در دستور کار قرار داده است.
انتظار می رود تا عصر امروز سنا کتلین سبلیوس، را به عنوان وزیر جدید بهداشت دولت، معرفی کند. بررسی تائید صلاحیت ایشان به دلیل مخالفت جمهوریخواهان با دیدگاههای فرماندار دموکرات کانزاس درباره ی سقط جنین به درازا کشید اما، بنظر می رسد نگرانی ها از شیوع آنفلونزای خوکی ضرورت وجود رهبری در وزارت بهداشت و درمان را شدت بخشیده است. کنگره همزمان دست کم سه نشست را از امروز به بررسی ابعاد آنفلونزای خوکی اختصاص داده است.
یکی از اعضای دموکرات کنگره امکان بستن مرز مکزیک را مطرح کرده است اما، رهبری جمهوریخواهان با چنین اقدامی مخالف است.
رئیس کمیته ی تخصیص بودجه چهارصد و بیست میلیون دلار در طرح محرک اقتصادی به مبارزه با آنفلونزا اختصاص داده بود که با اعتراض گروهی از اعضای سنا حذف شده بود. دیوید اوبی می گوید مبلغ بیشتری را برای این مهم در قالب یک متمم به طرح بودجه ارائه می کند.
شب گذشته مذاکره کنندگان در مجلس نمایندگان و سنا بر سر یکی کردن لوایح بودجه ی سه هزار و پانصد میلیارد دلاری سال مالی دو هزار و ده به توافق نظر رسیدند. این لایحه بودجه ی هنگفتی را برای اجرای اصلاحات مورد نظر پرزیدنت اوباما در سیستم خدمات درمانی آمریکا در نظر گرفته است. انتظار می رود لایحه ی مشترک دو مجلس بزودی به رای گذاشته شود تا به عنوان توفیقی دیگر به لیست موفقیت های صد روز نخست ریاست جمهوری براک اوباما افزوده شود.

هیچ نظری موجود نیست: