۱۳۸۸ اردیبهشت ۲, چهارشنبه

پاکستان بحرانی خطرناک تر از ایران

سناتور جمهوریخواه جان کایل در یک سخنرانی در دانشگاه دفاع ملی گفت دولت اوباما یک چرخش صد و هشتاد درجه ای نسبت به پیگیری سپر دفاع موشکی نشان داده است و شاهد عملی آن کاهش یک میلیارد و چهارصد میلیون دلاری بودجه ی پیشنهادی سپر دفاع موشکی برای سال آتی است. سناتور کایل، قائم مقام رهبری جمهوریخواهان در سنای آمریکا، گفت پیشرفت های اخیر هسته ای و موشکی در ایران و کره ی شمالی اهمیت پیگیری سپردفاع موشکی را دو چندان می کند. سناتور کایل که باتفاق دیگر اعضای رهبری حزب جمهوریخواه به تازگی از سفر به منطقه و بازدید از اسرائیل، ترکیه، افغانستان و پاکستان بازگشته است با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وخیم تر شدن اوضاع امنیتی در پاکستان گفت اوضاع در آن کشور ممکن است پیش از آنکه ایران به سلاح هسته ای دست یابد از کنترل خارج شود.
سناتور کایل با اشاره به دیدگاه کارشناسان گفت احتمال دارد طی شش ماه پاکستان در دست طالبان بیفتد و گفت وقتی به عواقب آن فکر کنیم یعنی پاکستان به ایران تبدیل خواهد شد با این تفاوت که پیشاپیش صد کلاهک هسته ای در اختیار دارد.
گزارش های خبری امروز حاکی است نیروهای طالبان به حدود صد کیلومتری اسلام آباد رسیده اند. سناتور کایل دولت زرداری در اسلام آباد را دولتی ضعیف توصیف کرد که در وضعیت انکار واقعیات قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست: