۱۳۸۸ اردیبهشت ۹, چهارشنبه

سناتور جمهوریخواه پس از سی سال دموکرات شد

تصمیم یک سناتور ارشد کنگره به تغییر پیوند حزبی اش از جمهوریخواه به دموکرات بسیاری از اخبار سیاسی دیروز و امروز را تحت الشعاع قرار داده است.
سناتور اسپکتر در طول سالها همواره صدایی مستقل در سنا بود و در بسیاری موارد برخلاف حزب خود رای می داد. او به این نتیجه رسیده بود که در صورتی که برای دفاع از کرسی خود برای ششمین دوره از سوی حزب جمهوریخواه کاندید شود بختی برای پیروزی ندارد. پیوستن سناتور اسپکتر به دموکرات ها آن ها را در آستانه ی دستیابی به اکثریت قدرتمند شصت رای قرار داده است. با این اکثریت بسیاری از برنامه های دموکرات و پرزیدنت اوباما بدون نیاز به رای جمهوریخواهان قابل تصویب خواهد بود. سناتور اسپکتر پس از اعلام تصمیم خود به تغییر حزب سیاسی اش گفت از استقلال فکری اش دست نخواهد کشید و شصتمین رای خودکار دموکرات ها نخواهد بود.
سناتور اسپکتر گفت این تصمیمی دشوار و دردناک بود و تائید کرد که با این اقدام خود بسیاری از دوستان و همکارانش را ناامید کرده است اما، در انتخابات سال دو هزار و ده از سوی حزب دموکرات خود را کاندیدا می کند.
سناتور اسپکتر امروز با حضور در کنار پرزیدنت اوباما و جوزف بایدن، معاون رئیس جمهوری، رسما حضور خود را در نشست رهبری حزب دموکرات اعلام کرد. جوزف بایدن دوستی دیرینه ای با ارلن اسپکتر دارد و سالها می کوشید او را بویژه برای حمایتش از اصلاحات در سیستم درمانی آمریکا به حزب دموکرات ملحق کند.
سناتور اسپکتر، عضو ارشد کمیته ی قدرتمند تخصیص بودجه ی سنای آمریکا، است و فردا پس از بیست و نه سال برای نخستین بار در میان دموکرات ها خواهد نشست. ارلن اسپکتر از جمله معدود جمهوریخواهانی بود که سالها از ضرورت گفتگو با ایران سخن می گفت. نشست فردای کمیته ی تخصیص بودجه با حضور هیلری کلینتون و رابرت گیتس، وزیران خارجه و دفاع دولت اوباما، نخستین اظهارنظر سیاسی او پس از این تحولات خواهد بود که یقینا زیر ذره بین رسانه ها قرار می گیرد.

هیچ نظری موجود نیست: