۱۳۸۷ اسفند ۱۲, دوشنبه

نشست های پیاپی پشت درهای بسته درباره ی ایران

ساعت دو و سی دقیقه ی چهارشنبه کمیته ی روابط خارجی سنا صحنه ی یک نشست غیرعلنی و پشت درهای بسته درباره ی ایران است. این دومین نشست غیرعلنی مرتبط با ایران در کمتر از یک ماه گذشته تنها در کمیته ی روابط خارجی سنا است. پنج شنبه پنجم فوریه در مطلبی با عنوان «گزارش محرمانه ی ایران به سنا» درباره ی آن جلسه نکاتی را متذکر شدم. کمیته ی منتخب اطلاعات سنا هم در این فاصله نشستی غیرعلنی در باره ی ایران برگزار کرد. هدف از نشست روز چهارشنبه، چهارم مارس، بررسی آخرین تحولات سیاسی و هسته ای در ایران است. کمیته ی روابط خارجی سنا روز سه شنبه، سوم مارس، و پنج شنبه، پنجم مارس، نشست هایی علنی درباره ی ایران دارد. فرانک ویزنر، سفیر پیشین آمریکا در مصر، هند، فیلیپین و زامبیا؛ ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی؛ مارک فیتزپتریک، کارشناس ارشد منع گسترش جنگ افزار هسته ای در انستیتو مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل؛ و کریم سجادپور، کارشناس موقوفه ی ملی موسوم به بنیاد کارنگی برای صلح بین الملل، از جمله کارشناسان دعوت شده به نشست سه شنبه هستند.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

رژیم ایران رژیم انتحاری و مانند کامیکازه ژاپن و بقول خودش شهادت طلب است که هدف آن اسراییل در مرحله اول و بعد بقیه دنیاست ,
هر جند بدنبال انفجار اولین بمب اتمی ایران در اسراییل متقابلا ایران زیر و رو خواهد شد ولی ابعاد فاجعه بقدری وحشتناک است که گزینه نظامی در حال حاضر مانند سرما خوردگی کوچکی در مقابل مرگ میباشد.

ناشناس گفت...

به نظر من بهترین راه برای صلح جهانی، ورود ايران به بازی سياسی است چون در اين صورت، ايران هم ناجار خواهد شد قوانين بازی را رعايت کند. بازی ندادن ايران در سياست های جهانی و بخصوص منطقه ای باعث مي شود ايران نيز الزامی به رعايت قوانين بازی ای که در آن حضور ندارد از خود نشان ندهد. شايد امريکا تنها کشوری است که مي تواند در بازی دادن يا ندادن ايران با قدرت تمام تصميم بگيرد. حال سوال اينجاست که واقعا آيا امريکا تمايلی به برقراری آرامش در منطقه دارد يا خير؟

Unknown گفت...

سیامک خان خیلی مخلصیم
ما که در جستجوی لقمه نانی هستیم و هر روز شرمنده بچه ها
از سیاست فقط دروغ و دوروئی دیدیم
در این میان بیچاره مردم
...
در گزارش خیلی متبحری
آرزوی موفقیت دارم

پژمان از تهران