۱۳۸۷ اسفند ۱۳, سه‌شنبه

طرح بودجه و تحریم ایران

امروز وزیر خزانه داری و رئیس دفتر مدیریت و بودجه ی دولت پرزیدنت اوباما در کنگره حاضر شدند تا از طرح بودجه ی ی پیشنهادی سه هزار و پانصد و پنجاه میلیارد دلاری سال مالی دو هزار و ده رئیس جمهور دفاع کنند. این طرح با انتقاد شدید جمهوریخواهان روبرو شده است. در همین حال کنگره باید تا روز جمعه طرح بودجه ی چهار صد و ده میلیارد دلاری معوقه ی سال مالی جاری را که در میانه ی درگیری های حزبی قرار گرفته به تصویب برساند. در این لایحه نکاتی مشخصا درباره ی ایران مطرح شده است.
در لایحه از هیلری کلینتون، وزیر خارجه ی آمریکا، خواسته شده است طی حداکثر صد و هشتاد روز پس از تصویب این بودجه گزارشی را از وضعیت تحریم های چندجانبه و دوجانبه ی آمریکا علیه ایران و اقداماتی که برای به اجرا گذاشتن این تحریم ها صورت گرفته در اختیار کنگره قرار دهد. کنگره همچنین از وزیر خارجه می خواهد فهرست خاطیان و ناقضان تحریم ها را منتشر کند و اگر کوتاهی از سوی دولت در اجرای تحریم ها صورت گرفته باشد علت آن توضیح داده شود.
همزمان با تلاش های دولت پرزیدنت اوباما در راستای تهیه ی یک استراتژی جامع در برابر ایران؛ قطعنامه ی جدید تشدید تحریم های ایران در دستور کار کمیته ی امور خارجی مجلس نمایندگان قرار گرفته است. این قطعنامه پیشاپیش از حمایت سی و هفت قانونگذار جمهوریخواه برخوردار است.

هیچ نظری موجود نیست: