۱۳۸۷ اسفند ۲۸, چهارشنبه

میانجیگری سوریه میان ایران و آمریکا

امروز بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در مصاحبه ای با روزنامه ی ایتالیایی رپوبلیکا ابراز امیدواری کرده است با پرزیدنت اوباما ملاقات کند و از آمادگی خود برای میانجیگری میان غرب و ایران خبر داده است.
در این مصاحبه بشار اسد از آمادگی کشورش برای از سرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل سخن می گوید اما، نسبت به تحولات سیاسی و بازگشت جناح راست در تل آویو ابراز نگرانی می کند.
رئیس جمهوری سوریه با ستودن پرزیدنت اوباما می گوید رئیس جمهور آمریکا با تصمیم به خروج از عراق، نمایش عزم خود برای صلح، و تعطیلی بازداشتگاه گوانتانامو، نشان داده است مرد عمل است. اما، در عین حال گفت هنوز برای صحبت از تغییر تاریخی در سیاست خارجی آمریکا زود است.
اسد گفت در پی دیدار با پرزیدنت اوباما است اما، نه برای گرفتن عکس خبری بلکه برای گفتگو. رئیس جمهور سوریه تاکید کرد آماده ی میانجیگری میان آمریکا و ایران است.
در همین حال، ایلیانا راس لتینن، عضو ارشد جمهوریخواه مجلس نمایندگان، در بیانیه ای با اشاره به خبر صدور حکم سه سال زندان برای حبیب صالح، روزنامه نگار سوری، به اتهام انتقاد از دولت و تشویش اذهان عمومی، می نویسد قدم برداشتن در مسیر عادی سازی روابط با سوریه بدون تامین پیش نیازها نادرست است. راس لتینن می گوید رژیم اسد با پیگیری برنامه ی غیرقانونی دستیابی به جنگ افزار هسته ای، شیمیایی، و بیولوژیکی، و حمایت از گروههای تروریستی، نه فقط خطری برای صلح در منطقه و منافع امنیتی آمریکاست بلکه با نقض حقوق بشر تهدیدی برای مردم سوریه است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

جناب آقاي دهقانپور؛پس از عرض سلام و خسته نباشيد؛من فقط ميخواستم اگر امکان دارد ايميل آدرس شما را داشته باشم که در مورد امري مهم مطالبي را خدمتتان ارسال کنم؛البته يکبار به ادرس شماvoacapitol@gmail.com به تاريخ 28.02.2009 فرستادم ولي نميدانم که به دستتان رسيده يا خير؛ لطف کنيد اگر آدرس ديگري داريد به اين حقير بدهيد تا مطالب را خدمتتان ارسال کنم .
با تشکر فراوان و آرزوي بهترينها
محمد رضا ـــــــآلمان