۱۳۸۸ فروردین ۴, سه‌شنبه

نخستین واکنش رئیس جمهوری آمریکا به پاسخ آیت الله خامنه ای به پیام نوروزی اش

پرزیدنت اوباما در دومین کنفرانس خبری اش با خبرنگاران کاخ سفید که از شبکه های سراسری آمریکا پخش می شد و به مسائل اقتصادی اختصاص داشت شخصا مساله ی پیام نوروزی اش به ایرانیان و حکومت جمهوری اسلامی را به میان کشید. آخرین پرسش کنفرانس خبری درباره ی چشم انداز صلح در خاورمیانه با روی کار آمدن دولت میانه ی چپ در اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو، آویگدور لیبرمن، و اهود باراک بود؛ رهبران جدیدی که به گفته ی خبرنگار به راه حل ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین پایبندی ندارند و حتی اعراب را مورد اهانت قرار داده اند. رئیس جمهوری آمریکا گفت طبیعتا اوضاع ساده تر نخواهد بود اما، تاکید کرد قویا به تداوم و مداومت در مسیر دیپلماسی اعتقاد دارد. پرزیدنت اوباما نمونه ی حضور رهبران ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند در هفته ی گذشته را در کنار یکدیگر در واشنگتن مطرح کرد و گفت در حالی که ایرلند اخیرا صحنه ی خشونت تندروها بود کسی یک دهه پیش تصور چنین روزی را نمی کرد.

پرزیدنت اوباما سپس گفت وقتی من پیام نوروزی را برای ایرانیان و رهبران جمهوری اسلامی فرستادم عده ای گفتند تهران نگفت برنامه ی جنگ افزار هسته ای اش را متوقف می کند و از حمایت از تروریسم دست می کشد. رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد البته ما چنین انتظاری نداشتیم آنچه ما انتظار داریم پیشرفت متداوم در این مسیر است.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

حالا کجاشو دیدید آقای اوباما فعلا که روند تداومی که انتظار دارید داره به ضرر شما جلو میره و در صورت تعلل بیشتر نتایج فجیع آن به ضرر منافع آمریکا را بصورت جری تر شدن و تهاجم تروریسم و افراطی گری اسلامی خواهید دید .

ناشناس گفت...

پیشرفت متداوم جمهوری اسلامی در جهت عکس منظور اوباما شتابان ادامه دارد !

ناشناس گفت...

از آقای اوباما میخواهم از تحقیر بیشتر خودش در چشم مردم ایران و آزادیخواهان بخاطر ضعف در برابر رژیم جمهوری ولایت فقیه دست بردارد, پرزیدنت بوش بدرستی میگفت که با هیتلر که همه طرز فکر و اهدافش مشخص و اعمالش هم گواه بارزی بر افکار شیطانی اوست مذاکره یعنی اتلاف وقت و حتی برسمیت شناختن اهداف نازیسم , اگر هیتلر را در مراحل اولیه متوقف میکردید فاجعه پیش نمیامد,حتی هیتلر هم یکبار گفت اگر در چند سال قبل از جنگ به ما اولتیماتوم میدادند دممان را روی کولمان میگذاشتیم و از چکسلواکی خارج میشدیم , ولی اینقدر صبر کردند که آلمان هیتلری قدرت به آتش کشیدن دنیا را پیدا کرد .