۱۳۸۸ فروردین ۴, سه‌شنبه

ناتو از راه ایران به افغانستان استفاده نمی کند

در نشست امروز کمیته ی نیروهای مسلح سنا با فرمانده ی کل ناتو آینده ی افغانستان از موضوعات مطرح بود.
گزارش های حاکی از عبور از ایران به عنوان راه لجستیکی به افغانستان از سوی سناتور مک کین با ژنرال کرادک، فرمانده کل ناتو، در میان گذاشته شد. ژنرال کرادک ماه فوریه این پیشنهاد را مطرح کرده بود که کشورهای عضو ناتو مختارند برای انتقال تجهیزات و محموله ها راههای دیگری از جمله ایران را مدنظر داشته باشند. سناتور مک کین گفت در آن مصاحبه گفته بودید این تصمیمی است که کشورهای عضو بر مبنای منافع ملی خود در یک توافق دوجانبه می توانند اتخاذ می کنند.
ژنرال کرادک به سناتور مک کین گفت انتقال تجهیزات از مسیر ایران به افغانستان تصمیمی سیاسی است که کشورهای عضو ناتو باید بگیرند و او در این باره تصمیم گیرنده نیست اما، تاکید کرد کشوری از اعضای ناتو در حال حاضر توافقی دوجانبه با ایران ندارد و از ایران به عنوان راه لجستیکی استفاده نمی شود.
پیشتر رسانه ها از همکاری ایران با بعضی کشورهای ناتو برای انتقال محموله های غیرنظامی خبر داده بودند.
هفته ی گذشته ژنرال مک نب، فرمانده ی کل ترابری ارتش آمریکا، گفته بود درباره ی دیگر اعضای ناتو اطلاعی ندارد اما، یقین دارد ارتش آمریکا به هیچ عنوان قصد عبور از ایران برای رساندن تجهیزات به افغانستان را ندارد و به ایران به عنوان راه لجستیکی به افغانستان نگاه نمی کند.
یک هفته به برگزاری کنفرانس بین المللی افغانستان در دن هاخ یا لاهه در هلند در سی و یکم ماه مارس ایران هنوز شرکت خود را اعلام نکرده است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

گوبا کسانی که به انتقال تجهیزات از مسیر ایران به افغانستان فکر میکنند یا اصلا رژیم حاکم بر ایران را نمیشناسند و یا ا ینکه از این همه سال یاغی گری آن هنوز درس لازم را در مورد برخورد با ملایان و پاسداران فرا نگرفته اند . تو گویی بدرخواست آمریکا رژیم حاکم اجازه استفاده آمریکا را خواهد داد ! من نمیدانم این سیاستمداران با ین افکار عجیب غریب از کجا اومدند ؟ چشماشونو به این همه تاریخ بنیاد گرایی افراطی اسلامی میبندند و جهان را با فاجعه ای روبرو خواهند کرد .